مواد غذایی> مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: برای تامین گوشت مورد نیاز در ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد اما همچنان قیمت این محصول از تولید تا بازار بیش از 50 درصد فاصله دارد؛ به گونه‌ای که لاشه گوسفند و گوساله کیلویی 10 هزار تومان از دامداری تا قصابی افزایش قیمت دارد.

سعید سلطانی اظهار کرد: سالانه حدود 900 هزار تن گوشت در کشور تولید می‌شود که تامین‌کننده بیش از 90 درصد نیاز داخلی است و روند کاهشی واردات گوشت قرمز طی دو سال اخیر از حدود 100 هزار تن به حدود 20 هزار تن در سال گذشته نشان‌دهنده کاهش وابستگی به واردات این محصول است.

وی افزود: برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مصرف‌کنندگان در ماه‌های پیش رو به ویژه ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به میزان تولید این محصول و روند افزایشی آن، به نظر می‌رسد امسال هیچ نیازی به واردات گوشت قرمز نداشته باشیم.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به فاصله غیرمنطقی هر کیلوگرم لاشه گوسفند و گوساله از مبادی تولید تا بازار ادامه داد: در حال حاضر لاشه گوسفند و گوساله در دامداری کیلویی حدود 20 هزار تومان خریداری می‌شود و در بازار حدود 30 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد که البته علی‌رغم غیرمنطقی بودن این فاصله 50 درصدی، قیمت گوشت قرمز در قطعات و بسته‌بندی‌های مختلف به مراتب بیشتر از لاشه است.

سلطانی اعلام کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در ماه‌های پرمصرف، قیمت محصولات مورد نیاز مردم کاهش پیدا می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند راحت‌تر به این محصولات دسترسی پیدا کنند. در حالی که در کشور ما در ایامی مانند ماه رمضان، محرم و غیره با ایجاد جو و فضا‌سازی، قیمت انواع محصولات مانند گوشت قرمز به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد که منطقی نیست.

منبع:ایسنا
کد خبر 3164c9abf1f94e29b24f089f0c158b0f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =