محمود حجتی که تا اواخر دیشب گزینه اصلی حزب اتحاد برای معرفی به عنوان شهردار آینده تهران بود  اما به عقیده برخی به دلیل باقی ماندن در ترکیب هیات دولت انصراف داده و حزب اتحاد، قاسم تقی‌زاده خامسی (معاون اسبق خدمات شهری شهرداری تهران) را جایگزین وی کرد.

شنیدن اخباری از این دست طی روزهای اخیر در کنار برخی جوسازی های نزدیکان محمود حجتی در رسانه ها که هر بار از زبان یکی به گوش می رسد در کنار برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که برخی در نظر دارند حضور حجتی در مسند وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم را رنگ و بوی واقعی بخشند.

به روال دوره های قبل پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب گمامه زنی ها برای تشکیل کابینه و انتخاب وزراء در راس اخبار این ماه ها قرار داد و از این رو گزینه رییس جمهور منتخب برای وزارت جهاد کشاورزی نیز برای فعالان کشاوری و حتی صنایع غذایی کشور بسیار حائز اهمیت است.

در این میان جریان سازی های رسانه ای توسط برخی تشکل های نزدیک به دولت، افراد ذی نفع، نزدیکان حجتی و حتی برخی مدیران وزارت جهاد کشاورزی در قالب گفت و گو، برگزاری نشست خبری، انتشار اطلاعیه، جمع آوری امضاء، فعالیت در فضای مجازی و... در نوع خود جالب و دیدنی است.

هرچند به نظر می رسد که در قحط الرجال موجود مدیریتی کشور آن هم در بخش کشاورزی که هنوز نتوانسته در این حدود چهار دهه اخیر مدیری توانمند را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی  معرفی کند حجتی با وجود منتقدان جدی و سرشناس بازهم از مقبولیت بیشتری برخوردار است و بسیاری او را بر گزینه های موجود ترجیح می دهند اما برخی منتقدان حجتی بر این عقیده استوارند که حجتی همان فرد بی انگیزه روزهای پس از انتخابات سال 92 است که تمایلی به حضور در دولت یازدهم هم نداشت و البته با خستگی و شاید دلزدگی بیشتر و البته شرایط سنی و بیماری های ناشی از آن است  و اگر بخواهد بازهم بر مسند وزارت بماند باید تجدید نظری اساسی در سیاستها و عزل و نصب های خود انجام دهد. او حتی اینبار دیگر همچون دو دوره گذشته وزیر یک دوره ای و چهارساله  نیست که بتواند عملی نشدن برنامه ها و شعارهای خود را برگردن دولتهای بعد بیندازد زیرا در این دوره باید بتواند وعده های خود را در دوره دوم نیزعملی کند و شاید دیگر از او پذیرفته نباشد که  نقاط ضعف گسترده وزارت جهاد کشاورزی را پشت خودکفایی گندم مخفی کند.


کد خبر 3382e282c05c4b2f9ec82feb2e5aa2de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =