صنایع غذایی> عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی در حوزه قیمت شیرخام و لبنیات اخذ نشده است، گفت: ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را بالا ببریم، چراکه مردم به این موضوع واکنش منفی نشان خواهند داد.

محمد فربد با بیان اینکه در جلسه بین دامداران و صنایع لبنی قرار شد ما پیشنهاد دامداران را که خرید شیرخام به قیمت  ۱۳۵۰ تومان بود، به صنعت لبنیات منتقل کنیم، اظهارداشت: ما با دعوتی که از صاحبان صنعت می‌کنیم، این مساله را به آنان منتقل و بررسی می‌کنیم و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: قرار است این جلسه احتمالا در اوایل ماه مهرماه برگزار شود.

فربد با اشاره به اینکه در جلسه با دامداران هیچ تصیم گیری انجام نشد، گفت: صنایع همواره اعلام کرده و بازهم تاکید می کنیم که علاقه‌مند هستیم به دامداران کمک کنیم، چراکه ما حلقه‌های یک زنجیر و به یکدیگر وابسته هستیم.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی نمی‌توانند قیمت مواد اولیه را بالا ببرند و این امر جزو وظایف آنان نیست، افزود: این موضوع در حوزه اختیارات شرکت‌های تولیدی است و آنان باید بپذیرند قیمتی را بخصوص در حوزه مواد اولیه تغییر دهند.

فربد اضافه کرد: بنابراین انجمن صنایع لبنی مجاز به تصمیم گیری در این خصوص نیست و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید توسط خود صنعت‌گران انجام شود.

به گفته وی، بالا بردن قیمت محصول هم که یک پروسه خاص دولتی دارد و از حوزه اختیارات شرکت‌ها نیز خارج است.

فربد، پیشنهاد دامداران در جلسه مذکور را مورد اشاره قرار داد و گفـت: دامداران گفتند اگر شما شیرخام را گران‌تر بخرید، دولت هم اجازه افزایش قیمت خواهد داد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها در حوزه محصولات لبنی به نفع این صنعت نیست، چراکه ما در شرایط خاص زمانی قرار داریم و نمی‌توانیم قیمت‌ها را بالا ببریم، ضمن اینکه مردم به این موضوع واکنش منفی نشان خواهند داد.

فربد با تاکید بر اینکه قصد صنایع کمک به دامدار است اما ما مسئولیت قانونی در این زمینه نداریم، ادامه داد: مسئولیت قانونی دفاع از صنعت دامداری به عهده دولت است. در عین حال، صنایع از گرفتاری‌های دولت و اینکه بودجه کافی برای پشتیبانی از صنعت دامداری پیش‌بینی نکرده و در اختیار ندارد، آگاه است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این پرسش که بهترین راه حل برای این موضوع چیست؟ گفت: بهترین راه این است که ما با یکدیگر تعامل کنیم، همیشه تولید وتجارت سود ندارد و باید بپذیریم گاهی زیان می کنیم.

وی با اشاره به اینکه دامداران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، اضافه کرد: تردیدی در این نیست که همه علاقمند به یاری دامداران هستند.

منبع:مهر
کد خبر 34d2a4d49b694cd5b27137e4682a940a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 1
    دامداری ها تعطیل شدند استانه چه چیزی باید بلا بره معلوم می شه خواب بودی اقا عزیز همه به خاک سیاه نشستند تحمل چی
  • 5 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 1
    برین شیر خشک چینی بیارین بس
  • احمد ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    کارخانه‌ها شیر رو به نازلترین قیمت خریداری کرده و به گرانترین قیمت دست مصرف‌کننده میرسونند مثلا منطقه ما یزد شیر 1050 ولی 750 گرم ماست کم چرب رو به قیمت 2500 تومن به فروش می رسانند و با این سود کلان کارخانه ها حاضر به افزایش 200 تومنی قیمت شیر نبوده و فقط به فکر جیب خود هسنند