وزیر جهاد کشاورزی در مورد افزایش قیمت میوه‌های تابستانه گفت: اینکه میوه‌های سردرختی افزایش قیمت داشته دست دولت نیست و در مورد قیمت میوه ورود نداریم چرا که دولت هیچ وقت این موضوع را کنترل نمی‌کرده و وظیفه جدیدی است که شما«رسانه‌ها» برای ما تعریف کرده‌اید.

به گزارش فارس، محمود حجتی روز گذشته در حاشیه ششمین گردهمایی سال زراعی 97-98 در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب و در پاسخ به اینکه چه فکری برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت میوه کرده‌اید گفت: در مورد قیمت میوه ورود نکرده‌ایم، چرا که در حوزه محصولات جالیزی خیلی مشکل نداریم و اینکه قیمت میوه‌های سردرختی افزایش داشته است،‌ دست دولت نیست و هیچ وقت هم دولت در این زمینه کنترلی نمی‌کرده است و اینکه می‌گویید قیمت گیلاس را مدیریت کنید، وظیفه جدیدی است که شما برای ما تعریف کرده‌اید.

این سخنان آقای وزیر در مورد کنترل قیمت میوه در بازار در حالی مطرح می‌شود که پس از اجرای قانون انتزاع تمام مسولیت تولید تا توزیع محصولات کشاورزی از جمله میوه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است همچنین دولت و وزات جهاد کشاورزی با وضع قوانین و دستوالعملهایی نظیر ممنوعیت واردات میوه، قیمت گذاری میوه هایی نظیر پرتقال و سیب درختی در شب عید و ذخیره سازی آنها نقش مهمی رادر بازار میوه ایفا می کند.
حال سوال اینجاست آیا محمود حجتی که با اجرای سیاست بازار در برابر بازار مدیریت واردات و  صادرات برخی میوه ها از جمله مرکبات، موز و سیب درختی را در دست گرفته می تواند به راحتی از زیر بار مسوولیت تنظیم بازار فرار کند و با رفتار دوگانه سرپوشی بر ضعف این وزارتخانه در تنظیم بازار بگذارد؟

به نظر می رسد رفتارها و اظهارات محمود حجتی در دولت تدبیر و امید با منش او در دولت اصلاحات کاملا متفاوت است و گذر زمان و احتمالا نبود انگیزه از او وزیری کم حوصله، عافیت طلب و بخشی نگر ساخته است.

کد خبر 354e999b04d04ae2920bd17196db25eb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =