کشاورزی> اقتصاد غذا - در پی انتشار اخباری مبنی بر وجود «انحصار و رانت در واردات نهاده های دامی» در برخی رسانه ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با هدف روشنگری توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، متن این توضیحات به شرح زیر است:

پیرو اطلاع رسانی های قبلی و مکرر از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات کالاها و نهاده های کشاورزی اعلام می نماید، اتخاذ راهبرد حمایت از تولید داخلی و تامین امنیت غذایی با اتکای به تولیدات داخلی و تامین کسری نیاز کشور از طریق واردات از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بوده است.
این گزارش می افزاید:در این راستا رقابت‌پذیری، شفاف‌سازی، رانت‌زدایی و حذف انحصار از محوری‌ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در این دوره بوده است و به همین منظور با اعلام عمومی آن، مجوزهای های غیر ضروری و موردی و رانت زای موسوم به "امضای طلایی" از سوی وزارت جهاد کشاورزی که پیش از استقرار دولت یازدهم در اثر سیاست های واردات محور ایجاد شده بود، حذف گردید.
در ادامه این گزارش آمده است: بر این اساس با اعلام عمومی سیاست‌های مرتبط با واردات، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت ضمن آگاهی از کم و کیف آن بخش از کالاهایی که واردات آنها مجاز می‌باشد، می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر واردات و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و بدون نیاز به هیچ‌گونه مجوز و مراجعه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به واردات اقدام نمایند.
این گزارش اضافه می کند: بنابراین، وجود هرگونه انحصار و رانت در واردات نهاده‌های دامی تکذیب می‌گردد و انتظار از جریان رسانه ای کشور این است که وزارت جهاد کشاورزی را در اجرای سیاست‌های کلی نظام در زمینه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی همراهی نمایند.
کد خبر 35e17290f2cf444fb91cb78dca144935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =