عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه نرخ تضمینی ۱۱۵۵ تومانی برای گندم با توجه به تورم موجود کمتر از نرخ سال قبل است، گفت: برای حمایت از کشاورز و ماندن در روستا باید نرخ خرید گندم واقعی شود.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس ددر مورد قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم و نرخ اعلامی دولت درباره تورم معتقدیم (قیمت 1155 تومان) تعیین شده برای خرید گندم از سال گذشته پایین‌تر است.

وی افزود: رفتارمان دوگانه است به طوری که هر وقت قیمت جهانی گندم پایین است قیمت خرید تضمینی گندم را کم و هر وقت قیمت جهانی گندم بالا است آن را در نظر نمی‌گیریم و در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم اعمال نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه همه بخش‌های اقتصادی به روز کار می‌کنند، اظهار داشت: در بخش کشاورزی هنوز روش‌های غلط را ادامه می‌دهیم و فکر می‌کنیم که می‌توان نرخ‌ها را پایین نگه داشت.

بیرانوند با اشاره به اینکه جمعیت روستاها به 30 درصد رسیده است، گفت: اگر بخش کشاورزی را بروز نکنیم نمی‌توانیم روستاییان را در روستا نگه داریم، نمی‌توان قیمت‌محصولات تولیدی کشاورزان را پایین نگه داشت و هم روستایی را وادار به ماندن در روستاها کرد.

وی افزود: اگر شورای اقتصاد مسئولیت اعلام نرخ خرید تضمینی گندم و بقیه محصولات استراتژیک را می‌پذیرد و عملا این نرخ تصویب می‌شود، مسئولیت تخلیه روستاها را هم بپذیرد، اگر دستگاه‌ها وظایف خودشان را در قبال تولید انجام دادند، آنگاه در قبال نرخ‌گذاری و خرید هم مدعی شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان داشت: اگر دولت‌ها تاکنون توانسته‌اند ماشین‌آلات مورد نیاز کشاورزان را تأمین و به روز رسانی کنند و اگر توانسته‌اند خروجی تحقیقات کشاورزی را به دست کشاورزان برسانند، آنگاه در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم اعمال حاکمیت کنند.

منبع:فارس
کد خبر 3b59e743190348a48ce1b8ca453b72ae

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =