کشاورزی> سیب زمینی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ۵۹۵۰ تومان و در خرده فروشی ها ۶ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، نرخ مصوب عمده فروشی هر کیلو سیب زمینی نیز در میدان مرکزی ۴ تا ۶ هزار تومان است.

قیمت سیب زمینی در روزهای اخیر دوباره افزایش یافته است به طوری که این محصول در محدوده هرکیلوگرم 6 تا 10 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

قیمت مصوب هرکیلوگرم سیب زمینی تازه در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران 4 تا 6 هزار  تومان و  بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم در سطح شهر 6 تا 9 هزار تومان است. هرکیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز 5 هزار و 950 تومان به فروش میرسد. 

هر کیلوگرم سیب زمینی در یکی از فروشگاههای اینترنتی 9800 تومان قیمت گذاری شده که با تخفیف 9300 تومان به فروش میرسد. 

بنابراین گزارش، رسانه وابسته به دولت چندی پیش قیمت هر کیوگرم سیب زمینی را 5 هزار تومان خوانده بود و فروش بیشتر از این نرخ را ادعا دانست اما مشاهدات میدانی مردم نیز متفاوت است.

از عمده دلایل افزایش قیمت سیب زمینی در بازار داخلی صادرات عنوان می‌شود. نیازی رئیس انجمن ملی سیب زمینی نیز اخیرا در مصاحبه ای گفته است که طی چند روز آینده برداشت سیب زمینی در استان‌های گرگان و اصفهان به پایان خواهد رسید و با ورود این سیب زمینی به بازار، قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

منبع:تسنیم


کد خبر 3e7aadc59297431fadfd1ea36df6552a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =