مواد غذایی> دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با هشدار درباره کاهش دوباره تولید مرغ گفت: قیمت جوجه یک روزه به جای قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومانی خود ۷۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

 کانون مرغداران گوشتی کشور با ارسال نامه ای مشترک به وزارتخانه های کشاورزی و صنعت درباره  کاهش دوباره تولید مرغ در کشور هشدار داده و اعلام کرد قیمت مصوب جوجه یک روزه به وجود افزایش قیمت رسمی از 2400 تومان به 4200 تومان در بازار 7000 تومان به فروش می رسد. شرح این نامه در ذیل مطلب آمده است.

قابل توجه مسئولین محترم وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی

قیمت جوجه یک روزه از حد اعتدال گذشته و فشار مرغداران در رابطه با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به این مسئله بیش از پیش بر کانون انجمن های صنفی مرغداران بیشتر شده است. لذا تقاضا می شود که هر چه سریعتر نسبت به کنترل قیمت جوجه یک روزه اعمال نظارت شود.

همانطور که استحضار دارید، قیمت مرغ زنده تا چندی پیش 14400 تومان تعیین شده بود که این قیمت ناعادلانه مورد اعتراض مرغداران و تشکل های صنفی بود و در آخرین جلسه تنظیم بازار جناب آقای دکتر قبادی فرمودند تا بعد از تعطیلات عید افزایش قیمت امکانپذیر نیست ولی هیچ اشاره ای به نحوه تامین این خسارتها نکردند لاجرم بیش از 45 روز جامعه تولید کنندگان مرغ گوشتی متحمل این خسارت ها شدند.

بعد از پیگیری‌های متمادی قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرد ولی این افزایش قیمت مستقیما به انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه تعلق یافت زیرا قیمت مصوب جوجه از 2400 تومان به 4200 تومان افزایش یافته و در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه در بازار سیاه نزدیک به هفت هزار تومان رسیده است.

کانون انجمن های صنفی مرغداران طبق رسالت و اساسنامه محوله موظف است از تضییع حقوق صنفی مرغداران جلوگیری کرده و چنانچه سازمان های متولی و نظارتی نسبت به خواسته های بحق مرغداران توجه نکنند کانون انجمن های صنفی کشور بیش از این قادر نخواهد بود که مانع تجمع اعتراضی مرغداران شود.

فلذا بدینوسیله به وزارتخانه های محترم صمت و جهاد کشاورزی اعلام می شود چنانچه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوبه عرضه نشود این تشکل صنفی (کانون انجمن ها) هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته های آتی نداشته و تحت هیچ شرایطی مانع برگزاری تجمع خودجوش جامعه مرغداران نخواهد شد. امیدوارم که این هشدار دلسوزانه را جدی گرفته و با درایت بیشتر از چالش جدی پیش روی صنعت جلوگیری به عمل آورید.

پرویز فروغی
دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور




منبع:تسنیم
کد خبر 3f63f98b4081404c929fa2742fcec59c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =