مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تغییر روند خرید این شرکت خبر داد و گفت: از این پس ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم که خرید و واردات کالاهای استراتژیک خود را به جای خرید از طریق شورای خرید به روش مناقصه انجام دهیم.
یزدان سیف در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، از تغییر روند خرید این شرکت و تغییر روند واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: پیش از این برای تهیه ذخایر استراتژیک خود از طریق شورای خرید که نمایندگان بانک مرکزی وزارت اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی و امثال آن حضور دارند انجام می‌شد اما بنا داریم که مناقصه را جایگزین این روش کنیم.

وی از برگزاری مناقصه برای 3 خرید خارجی پیش رو خبر داد و گفت: با این کار شفافیت بیشتری برای خریدهای خود خواهیم داشت. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به این نکته اشاره کرد که همواره باید 300 هزار تن برنج، ‌300 هزار تن شکر، 100 هزار تن روغن نباتی و 5 هزار تن کره به عنوان ذخایر استراتژیک کشور خریداری و نگهداری کنیم که به مرور برای پیشگیری از انقضای این کالاها آنها را روانه بازار و کالای جدید را جایگزین آن می‌کنیم.

به گزارش فارس، طی چند سال گذشته حرف و حدیث‌های زیادی بر سر انقضای تاریخ برنج‌های وارداتی شرکت بازرگانی دولتی و رانت‌های خرید این شرکت وجود داشته است.

یزدان سیف که پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات حمایت کشاورزی در امر تهیه و واردات انواع نهاده کشاورزی (بذر، کود و سم) فعالیت داشت طی یک ماه اخیر جایگزین علی قنبری شده است. 

فشارهای زیادی از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر سر مسائل شرکت بازرگانی دولتی ایران وجود داشت که حجتی با تغییر مدیرعامل آن به حرف و حدیث‌ها پایان داد.
کد خبر 3f95b6b71e984f5aa59c2f065ec0ac8c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =