مواد غذایی> مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از تشدید نظارت بر تولید فرآورده های لبنی و نظارت بر مصرف روغن پالم در این فرآورده ها خبر داد .

بهروز جنت افزود: پروفایل پیشنهادی سازمان غذا و دارو در خصوص روغن های مورد استفاده در انواع بستنی در راستای سیاست های سلامت محور، تهیه شده است که در اصلاحیه استاندارد بستنی که با محوریت سازمان غذا و دارو در حال انجام است، اعمال خواهد شد ؛ ضمن اینکه بازنگری در استاندارد روغن گیاهی در بستنی از جمله آن است.
وی خاطرنشان کرد: استمرار پایش شرایط تولید و مواد اولیه مورد استفاده در واحد های تولیدی و کنترل محصولات در سطح عرضه طی سال 94 همچنان در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: کنترل کیفیت فرآورده های لبنی با دامنه گسترده تری در سطح عرضه ادامه دارد و نمونه برداری از فرآورده های لبنی از سطح عرضه و آزمون منشا نوع چربی صورت می گیرد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اقدام قانونی و بهداشتی لازم در صورت تخلف به عمل می آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جلسات متعددی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در خصوص راهکارهای کاهش مصرف روغن پالم در کشور برگزار و در نهایت مقرر شد، کاهش تا حد30 درصد در واردات سالانه روغن پالم به کشور صورت گیرد که فرایند کنترل کاهش برای سال 93 از طریق پایش صدور مجوز های گشایش و ترخیص صادره توسط سازمان غذا و دارو محقق شد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، یادآور شد: اعمال محدودیت واردات روغن پالم به کشور و بازنگری در مصرف روغن کماکان در دست اجراست.

به گفته جنت، میزان واردات انواع روغن پالم در سال 92، 750 هزار تن بود که در سال 93 به حدود 430 هزار تن کاهش یافت.

به گزارش ایرنا در چند روز گذشته با مصوبه هیات وزیران، سقف واردات روغن پالم به کشور برداشته شد.


منبع:ایرنا
کد خبر 4361642f387e46998721cd18ddd52c50

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =