صنایع غذایی> دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در نشست هم اندیشی انجمن های صنعت غذا و پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: با توجه به توافقات بین‌المللی صورت گرفته و رفع تحریم ها، فضای روانی به سمتی سوق دارد که می تواند نوید بخش برداشته شدن بسیاری از موانع در زمینه رونق صنایع غذایی در ایران باشد.

کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در جلسه هم اندیشی انجمن های صنایع غذایی و پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: نقش و اهمیت صنعت غذا و سهم بالای این صنعت در اقتصاد و تولید کشور برای همگان واضح و مبرهن است؛ به همین دلیل هر تلاش مستمر و پژوهش در این زمینه منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات و کالای نهایی و رفاه نسبی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اقدامات کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در ساماندهی به انجمن های فعال در این صنعت گفت: در حال حاضر در بخش های مختلف صنایع غذایی نزدیک به 40 انجمن و سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که 90 درصد این انجمن ها تحت نظر کانون صنایع غذایی ایران فعالیت می کنند. در سال های اخیر با توجه به شرایط رکود کشور کم و بیش با مشکلاتی در صنعت غذا و کشاورزی دست و پنجه نرم می کردیم؛ ولی در حال حاضر با توجه به توافقات بین‌المللی صورت گرفته و رفع تحریم ها، فضای روانی به سمتی سوق دارد که می تواند نوید بخش برداشته شدن بسیاری از موانع در زمینه رونق صنایع غذایی در ایران باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران به ظرفیت 90 میلیون تنی حوزه صنایع غذایی اشاره کرده و تصریح کرد: از این ظرفیت بالای حوزه غذایی ایران امروز تنها 40 درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد که با سیاست گذاری مناسب در این زمینه می توان این رقم را به صورت چشم گیری افزایش داد.

وی افزود: با توجه به رشد روز افزون جمعیت کشور، در حال حاضر پتانسیل بالایی برای گسترش فعالیت ها در صنایع غذایی ایران وجود دارد. البته رویکرد نهایی ما تنها ایران نبوده و نیست؛ امروز در منطقه بازار 500 میلیون نفری وجود دارد که ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می تواند با بهره گیری از فرصت ها به یکی از کشورهای صاحب نام در عرصه صادرات صنایع غذایی تبدیل شود.   

زرگران همچنین در خصوص فرآیند رشد محصولات کشاورزی و دامی خاطرنشان کرد: روند رشد صنعت کشاورزی و دامی در ایران به صورت متوسط 4 درصد در تولیدات کشاورزی و 3.5 درصد در عرصه محصولات دامی است. با توجه به قرار گرفتن در دوره زمانی حساس مراودات بین المللی و هموار شدن مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، می توانیم آینده مثبتی را برای ایران در صنایع غذایی متصور شویم.

وی در پایان گفت: کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در حوزه فعالیت، تولید و پژوهش اقداماتی را در دست بررسی و انجام دارد. همچنین رویکرد ما به سمت رشد و پیشرفت پژوهش در زمینه صنایع غذایی بوده و در چند هفته آینده تفاهم نامه ای بین کانون انجمن های صنایع غذایی و انستیتوی تغذیه منعقد  خواهد شد. در این راستا از پتانسیل‌های خود حداکثر استفاده را می کنیم تا تفاهم های صورت گرفته به مرحله عمل برسد.

منبع:کانون انجمن های صنایع غذایی


کد خبر 45162e561946431da77ac0d6210040eb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =