صنایع غذایی> در راستای تأمین شیر باکیفیت برای مدارس، انجمن صنایع لبنی ایران فهرست شرکت‌های معتبر را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده و مقدمات لازم برای عقد قرارداد فراهم شده است.



نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی ایران با اعلام این خبر گفت: در راستای تعیین تکلیف نهایی شیر مدارس جلسه‌ای برگزار شده است که بر اساس شنیده‌ها، مصوبه‌ای از ستاد تنظیم بازار گرفته شده که ترک مناقصه خرید شیر مدارس صورت گیرد.

محمد فربد افزود: شیری که از طریق مناقصه تحویل مدارس می‌شد، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بود و از آنجا که لبنیات در رشد ذهنی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد، لازم بود در این امر تجدیدنظر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با همکاری انجمن صنایع لبنی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، معاونت امور دام و اتحادیه سراسری دامداران به توافقات اولیه‌ای برای ورود شیرخام کیفی به مدارس دست یافته‌اند.

فربد ادامه داد: انجمن، شرکت‌های معتبر شیر باکیفیت را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امیدواریم امسال شیری که تحویل دانش‌آموزان می‌شود، از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: مقدمات عقد قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده شیر باکیفیت فراهم شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این اقدام را هرچه سریع‌تر در سراسر کشور عملیاتی کنیم.

فربد درباره پیشنهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای تولی‌گری طرح رایگان شیر مدارس یادآور شد: از آنجا که شیری که توسط این سازمان از دامداران خریداری می‌شود از واحدهای معتبر صنعتی بوده و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است، بنابراین می‌توان از این مؤلفه نیز استفاده کرد.

وی درباره تعیین تکلیف نهایی قیمت شیرخام نیز اظهار داشت: قیمت محصولات لبنی نباید تغییر کند، تا زمانی که سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قیمت نهایی را اعلام رسمی کند.

تقاضای دامپزشکان برای جدی گرفتن مردم از مصرف فرآورده‌های غیرپاستوریزه


نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی ایران درباره گرامیداشت روز دامپزشکی و تقاضایی که این صنف از مردم دارند، تأکید کرد: در سال‌های گذشته، عرضه‌کنندگان محصولات پروتئینی تحت نام سنتی در جامعه، قارچ‌گونه افزایش یافته‌اند که این امر سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده و آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میزان ابتلا به تب مالت در کشور رو به ازدیاد است.

فربد همچنین گفت: مردم باید مصرف فرآورده‌های غیرپاستوریزه را جدی بگیرند و فرآورده‌هایی چون شیر، خامه و پنیر را از مراکز لبنیات سنتی تهیه نکنند.

وی در پایان افزود: سازمان دامپزکش کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اصناف کشور که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است، باید نسبت به حل این معضل اقدام کنند و اگر لازم است در قوانین دامپزشکی کشور اصلاحیه‌هایی صورت گیرد که وظیفه رسیدگی به این امر را بر عهده ارگانی خاص قرار دهد، هرچه سریع‌تر مصوبات لازم را تهیه و برای تصویب، تقدیم مجلس شورای اسلامی کند؛ زیرا افزایش ابتلای مردم به بیماری‌هایی چون تب مالت، بروسلوز و سایر بیماری‌هایی که از طریق مصرف فرآورده‌های آلوده منتقل می‌شود، بار مسئولیت ملی دارد.

منبع:ایانا
کد خبر 47a058b711e24f458449c77b2977b34b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =