رییس انجمن صنفی صنعت آبلیمو از شناسایی و معرفی 20 برند تقلبی آبلیمو به سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: علی‌رغم و پلمپ چهار برند تقلبی آبلیمو در پاکدشت در ماه گذشته، 10 تن از این محصولات توزیع شده در شمال کشور، توقیف شد که مشخص نیست چگونه محصول از این واحدها خارج شده است.

مجید روحی حجتی اظهار کرد: از زمانی که سازمان غذا و دارو در دولت گذشته اعلام کرد که برندهای معتبر می‌توانند از طریق ظرفیت‌های خالی خود استفاده کنند این مشکل به وجود آمد که برخی تولید‌کنندگان با ثبت برند اقدام به تولید آبلیمو از طریق ظرفیت‌های خالی برندهای معتبر می‌کنند و همین امر باعث گسترش برندهای تقلبی و غیراستاندارد می‌شود و تا زمانی که این قانون پابرجاست هرقدر هم که برند‌ها شناسایی و توقیف شوند باز هم برندهای جدید غیراستاندارد به وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که تاکنون 20 برند تقلبی آبلیمو در کشور شناسایی و به سازمان غذا و دارو معرفی شده است، گفت: اخیرا با تفاهمی که کانون صنایع غذایی با سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو امضاء کرده است، مقرر شد با محوریت انجمن‌ها و بخش خصوصی نمونه‌گیری از واحد‌های تولیدی صنایع غذایی انجام شود که در این راستا انجمن آبلیمو تاکنون 20 برند تقلبی را به سازمان غذا و دارو معرفی کرده است تا نتایج نمونه‌گیری آنها مشخص شود و برندهای تقلبی و غیراستاندارد توقیف شوند.

تولید کنستانتره به نام آبلیمو


رییس انجمن صنفی صنعت آبلیمو ادامه داد: برخی از واحد‌های تولید آبلیمو از طریق موادی به نام "کامپایند" که همان نوعی کنستانتره است آبلیمو تولید کرده و محصول خود را به نام آبلیمو به بازار عرضه می‌کند و این در حالی است که متاسفانه موفق به گرفتن استاندارد هم می‌شود.

عرضه محصول واحد‌های پلمپ شده در بازار!

روحی حجتی خاطر نشان کرد: ماه گذشته چهار برند تقلبی و غیراستاندارد در پاکدشت با همکاری سازمان غذا و دارو که دو سال بدون داشتن پروانه ساخت، آبلیمو تولید می‌کرد، شناسایی و توسط شبکه بهداشت و اداره تعزیرات شهرستان پاکدشت پلمب شد اما امروز علی‌رغم پلمب بودن این کارخانه 10 تن از این آبلیمو در شهرستان آمل مشاهده شد که البته توسط شبکه بهداشت توقیف شد.

وی تاکید کرد: جای این سوال باقی است که چگونه کارخانه‌ای که پلمب بوده و پروانه ساخت ندارد هنوز هم محصولاتش به صورت عمده و با این حجم وسیع در بازار مصرف توزیع و پخش می‌شود.

منبع:ایسنا
کد خبر 487dccae05f04bd684159d4e3f5c3ef0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =