۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
صنایع غذایی> مدیر اداره استاندارد استان تهران از توقیف بیش از 97 هزار بطری آبلیمو و 14 هزار عدد انواع آبمیوه طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: پروانه استاندارد سه واحد تولیدی متخلف با نام‌های تجاری "شط"، "دستچین" و "حاسب" باطل شد.

مسلم بیات با تاکید بر نظارت جدی بازرسان استاندارد بر روند تولید و توزیع فرآورده‌های غذایی مشمول استاندارد اجباری گفت: در دو سال گذشته، بازرسان و کارشناسان استاندارد، مطابق روال و برنامه‌ها، از مراکز عرضه و تولید آبمیوه و آبلیمو در استان بازرسی کردند و در پی آن نمونه‌گیری انجام داده‌اند.

وی در خصوص نظارت بر تولید آبلیمو اظهار کرد: در بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، سه واحد تولیدی به دلیل مغایرت نتایج آزمون نمونه‌ها با استاندارد‌های ملی و در نتیجه پایین‌بودن کیفیت، پروانه استاندارد‌شان ابطال شد. همچنین از مجموع 29 نمونه گرفته شده از بازار استان، هشت نمونه در آزمون نتیجه مردود داشتند.

بیات افزود: براساس این گزارش، تنها دو مورد از نمونه‌های مردود مربوط به استان تهران بوده که متعاقب آن، اقدامات قانونی لازم انجام شد.

مدیر اداره استاندارد استان تهران در خصوص آبیموه‌ها نیز گفت: در طرح اجرای هماهنگ استاندارد طی دو سال اخیر هشت واحد متخلف پروانه استانداردشان ابطال شد.

به گفته وی از 47 نمونه گرفته شده از بازار، تنها یک نمونه در نتایج آزمون مردود شد و حدود 14 هزار عدد انواع آبمیوه غیراستاندارد و بدون مجوز توقیف و جمع‌آوری شد.


منبع:ایسنا
کد خبر 8d83ea53cbc649db983a8b307a1f0488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =