رییس شورای رقابت با اعلام اینکه نامه ۱۵ نماینده مجلس درباره رانت ۲ میلیارد دلاری دو شرکت دولتی به این شورا هم رونوشت شده است،گفت: به محض دریافت این نامه کارگروه ویژه ای را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهیم داد.


اخیراً نامه‌ای با امضای 15 نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهوری در رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از واردات 2 میلیارد دلاری به شکل انحصاری توسط دو شرکت دولتی داشت.

در بندی از این نامه خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است: "این اعتبار بخشی از همان 6 میلیارد دلاری است که جنابعالی از رهبر انقلاب اجازه خواستید برای مهار آبهای مرزی از صندوق توسعه ملی بردارید که با آن موافقت شده است. در جلسات ذیربط دولت چنین استدلال شده بود که بهتر است به جای آن که ارز تخصیصی برای مهار آب های مرزی را به روال معمول به بانک مرکزی بفروشیم تا ریال آن صرف پروژه ها شود، بهتر است آن را صرف واردات کالای اساسی نماییم و پس از فروش کالای وارداتی، ریال جمع آوری شده را برای مهار آبهای مرزی صرف کنیم".

امضاء کنندگان این نامه اقدام اخیر دولت را مشابه رانت 650 میلیون یورویی دانسته و خواستار توقف این امتیاز شده‌اند.

شیوا رئیس شورای رقابت در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، با اشاره به اینکه نامه این 15 نماینده یک رونوشت هم برای این شورا داشت، گفت: هنوز این نامه به دست بنده نرسیده است.

وی افزود: به محض دریافت این نامه کارگروه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهیم داد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه برای رسیدگی به پرونده رانت 650 میلیون یورویی هم منتظر دریافت اطلاعات لازم برای تصمیم گیری نهایی هستیم، گفت: این شورا موظف است در موضوعاتی که شائبه انحصار دارد دخالت کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهد.

منبع:تسنیم
کد خبر 4b545a9b305b473ab4be1dc71219d838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =