مواد غذایی> یکی از مفیدترین میوه‌های پاییزی گریپ فروت است که اثراتی منحصربفرد بر سلامت بدن می‌گذارد.

در طول قرن ها از این میوه پرخاصیت برای درمان انواع بیماری ها بویژه کاهش وزن استفاده شده است. درعصاره این میوه انواع مواد مفید از جمله آنتی اکسیدان های بسیار قوی وجود دارد که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند باعث کاهش تمایل به خوردن مواد غذایی و لاغری شود.

همچنین خوردن گریپ فروت باعث کاهش و کنترل استرس، درمان عفونت های مجاری ادرار و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می شود. علاوه بر خود میوه، آب و پالپ میوه، عصاره گریپ فروت نیز دارای خواص درمانی فراوان بوده و از آن در انواع محصولات آرایشی بهداشتی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود. در عصاره این میوه ماده ای به نام لیمونن وجود دارد که می تواند تومورهای سرطانی را از بین ببرد و به محافظت از DNA و جلوگیری از آسیب سلول های بدن کمک کند.

این میوه جزو دسته مرکبات است و حاوی مقادیر فراوان ویتامین C است که می تواند از ابتلا به سرما خوردگی در فصول سرد سال جلوگیری کند.

عصاره گریپ فروت می تواند برای درمان گلو درد، عفونت های تنفسی، رفع خستگی و دردهای عضلانی و نیز کاهش علائم بیماری آرتریت روماتوئید به کار رود.

به عنوان یک سم زدا می توانید از خواص ناب میوه گریپ فروت استفاده کنید، زیرا دارای مواد موثر برای پاک کردن کبد از سموم و مواد زائد است، همچنین به خارج کردن مواد سمی از غدد لنفاوی بدن نیز کمک می کند.

با افزودن مقداری از عصاره گریپ فروت به آب آشامیدنی می توان از ورود بسیاری از باکتری های مرگبار از جمله E.coli  و سالمونلا به بدن جلوگیری کرد، از این میوه همچنین می توان برای نابود کردن باکتری ها و انواع قارچ های پوستی نیز استفاده کرد، افزودن عصاره آن به مواد غذایی باعث مبارزه با رشد کپک و حفظ تازگی مواد غذایی می شود.

اگر در فصل زمستان دچار عفونت ریه و بینی می شوید از بخور آب گرم با عصاره گریپ فروت استفاده کنید زیرا می تواند باعث بازشدن مجاری تنفسی و نیز ضدعفونی سینوس ها شود.

و درنهایت این میوه دارای خواص نشاط بخشی و تسکین دهندگی درد است و می توانید چند قطره از عصاره آن را مخلوط با روغن نارگیل روی پنبه استریل ریخته و با آن موضع دردناک بر روی پوست بدن خود را ماساژ دهید تا مشکل درد آن برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
کد خبر 4c5969c3629d480fb6d8fa9e09dffec3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =