کشاورزی> رئیس سازمان چای کشور از آغاز پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران خبرداد.

محمد ولی روزبهان از آغاز پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران خبرداد و افزود: در این مرحله با احتساب مبالغ پرداختی قبلی جمعا حدود ۷۰ درصد از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای چین بهاره به حساب چایکاران پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور از خرید مقدار ۴۳ هزار و ۵۵۵ تن برگ سبز چای در جه یک و دو از کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران به صورت تضمینی خبر داد و گفت: این میزان برگ سبز خریداری شده شامل ۲۷ هزار و ۸۱۳ تن برگ درجه یک و ۱۵هزار و ۷۴۲ تن برگ درجه دو است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده ۷۹۶ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: از این مقدار برگ سبز خریداری شده بیش از ۹۸۰۰ تن چای خشک تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: تعداد ۱۶۵ واحد چای‌سازی در استان‌های شمالی وجود دارد، ضمن اینکه هم اکنون بیش از۱۵۰ واحد چای سازی با سازمان چای عقد قرارداد کرده و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

منبع:مهر
کد خبر 4d98c6f708864289b77f4159a21d7757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =