کشاورزی> مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:با توجه به ذخایر کافی و وضعیت مطلوب تولید و خرید سال زراعی جاری،ثبت سفارش واردات گندم دوروم از سوی وزیر جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجمال مدرسی با اشاره به درخواست سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص واردات گندم دوروم توسط واحدهای صنعتی و بازرگانی (صرفا با ارز متقاضی)، معاون امور بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به این دفتر ماموریت داد تا با تشکیل جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان شرکت بازرگانی دولتی، معاونت امور زراعت و دفتر صنایع کشاورزی نسبت به بررسی وضعیت موجودی، تولید و میزان جذب گندم دوروم در راستای اجرای مفاد بخشنامه به شماره 32943/020 مورخ 3/11/1394 وزیر جهاد کشاورزی با موضوع ممنوعیت واردات گندم، اقدام کند.

وی با اشاره به بررسی های انجام شده،میزان گندم مورد نیاز واحدهای فعال تولید ماکارونی کشور را سالانه نزدیک به 400 هزارتن اعلام کرد و افزود: ایران با تولید سالانه نزدیک به 500 هزارتن گندم دوروم جزو 10 کشور تولیدکننده گندم دوروم در جهان است.

مدرسی تصریح کرد:با توجه به موجودی 500 هزارتنی گندم دوروم شرکت بازرگانی دولتی و همچنین پیش بینی خرید 600 هزارتنی این نوع گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری،نیاز کشور به گندم دوروم از محل تولید داخلی قابل تامین است و بنابراین وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به وزیر صنعت،معدن و تجارت، ثبت سفارش جدید واردات گندم دوروم را ممنوع اعلام کرد.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، کیفیت گندم دوروم ایران را مطلوب توصیف کرد و اذعان داشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران گندم دوروم را با قیمت هر کیلوگرم 930 تومان در اختیار متقاضیان صنعت ماکارونی قرار می دهد و با توجه به قیمت جهانی این محصول،واردات گندم دوروم به کشور با این قیمت امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به تفاوت قیمت ها و احتمال واردات گندم نان به جای گندم دوروم، بر لزوم نمونه گیری و تایید هرگونه واردات توسط موسسه اصلاح و تهیه بذر و نهال و همچنین آزمایشگاه غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد و گفت:پیشنهاد افزایش تعرفه واردات گندم دوروم حداقل تا سقف 30 درصد ارائه شده است.
کد خبر 4da42af113d84840b4d17ceaa7a696f4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =