کشاورزی> سرپرست دفتر امور سبزی، گیاهان زینتی و دارویی وزارت کشاورزی از تولید 7.1 میلیون تن سیب‌زمینی و پیاز در سال جاری خبر داد و گفت: 200 هزار هکتار از اراضی سبزی و صیفی کشور امسال به آبیاری میکرو تجهیز شده‌اند.

حسن خدنگی در بیست‌ و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: سبزی و صیفی جزو محصولاتی است که آنها را می‌توان در زمستان هم تولید کرد، در حالی که این امکان در بسیاری کشورها وجود ندارد و با توجه به مزیت نسبی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد می‌توان به ارتقای کمی و کیفی تولیدات سبزی و صیفی توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان این که هیچ محدودیتی برای تولید سیب‌زمینی و پیاز وجود ندارد، پیش‌بینی کرد امسال حدود پنج میلیون تن سیب‌زمینی و حدود دو میلیون و 100 هزار تن پیاز در کشور تولید شود که تقریبا با تولید سال گذشته برابری می‌کند.
به گفته خدنگی امسال هم صادرات بدون محدودیت انجام می‌شود.

سرپرست دفتر امور سبزی، گیاهان زینتی و دارویی وزارت کشاورزی ادامه داد: فاصله قیمت مزرعه تا بازار برای انواع سبزی و صیفی وجود دارد و هم‌اکنون که در پیک برداشت سیب‌زمینی قرار داریم، کشاورزان از قیمت محصول‌شان رضایت ندارند.

خدنگی تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی، امسال امکان استفاده از آبیاری میکرو برای 200 هزار هکتار از مزارع سبزی و صیفی فراهم شده است؛ به گونه‌ای که 19 هزار هکتار از مزارع سیب‌زمینی، 17 هزار هکتار از مزارع پیاز، 19 هزار هکتار از مزارع خیار، 67 هزار هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی و بیش از 33 هزار هکتار از مزارع هندوانه به تجهیزات آبیاری قطره‌ای و میکرو مجهز شده‌اند.

منبع:ایسنا
کد خبر 4f5810f7c1024903b47872e29a7eaae2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =