۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
صنایع غذایی> معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از برنامه ریزی برای خودکفایی در تولید شکر تا سه سال اینده خبر داد.

حسن عباسی معروفان در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه سالانه دو میلیون و 200 هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود، افزود : سال گذشته یک میلیون و 540 هزار تن شکر در ایران تولید و امسال هم پیش بینی می‌شود یک میلیون و 650 هزار تن شکر در کشور تولید شود.

وی همچنین با بیان اینکه طی دو ماه و نیم گذشته 490 هزار تن شکر در بورس عرضه شده است، اظهار داشت : در این مدت از حیث موجودی شکر در کشور هیچ گونه مشکلی وجود نداشت و متاسفانه عده‌ای سودجو با احتکار شکر نظم بازار را مختل و قیمت این کالا را به صورت غیر واقعی بالا بردند.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به عرضه شکر در بورس و ورود محصول جدید به بازار، قیمت شکر به سمت واقعی و متعادل شدن در حرکت است.

وی افزود: هم اکنون قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم شکر فله‌ای در درب کارخانه و عمده فروشی‌ها دو هزار و 520 تومان و قیمت معمول برای خرده فروشی‌ها دو هزار و 800 تا دو هزار و 900 تومان است.

عباسی معروفان اظهار داشت: هم اکنون هرکیلو گرم شکر در سطح بنکداری‌ها دو هزار و 690 تومان معامله می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متوسط سرانه مصرف شکر به ازای هر نفر 28 کیلوگرم در کشور است ، گفت : سالانه دو میلیون و 200 هزار تن شکر در ایران به مصرف می‌رسد.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پول‌های سرگردان طی چند ماهه اخیر موجب التهاب بازار شکر شد، افزود: عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای کسب سودهای کلان با احتکار و بالا بردن قیمت این کالا اقتصاد کشور را به چالش کشیدند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل بخش‌های نظارتی در چنین مواقعی بسیار کارساز و مانع نهادینه شدن قیمت کاذب کالا در بازارمی شود، بیان داشت: در دو ماهه اخیر روزانه 26 هزار تن شکر به بازار عرضه شده در حالیکه مصرف روزانه شکر طی شرایط عادی در سطح کشور شش هزار تن است.

عباسی معروفان با بیان اینکه دو میلیون و 200 هزار تن شکر مورد نیاز کشور تا سه سال آینده به صورت کامل در کشور تولید خواهد شد ، گفت : شکر جزء کالاهای اساسی جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه مصرف سالانه شکر، گندم و برنج در کشور را به ترتیب 28، 140 و 40 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف اقلام مزبور در ایران بسیار بالاست و می‌طلبد سبک زندگی در عرصه تغذیه اصلاح شود.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: اصلاح سبک تغذیه در واقع گامی بسیار اساسی برای حرکت به سوی جامعه‌ای پویاست.
کد خبر 515b08e1b1da41179d80d62a1af0f998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =