صادرات محصولات کشاورزی از سرگرفته می‌شود

زاده رحمانی گفت: صادرات محصولات کشاورزی پس از تایید کارشناس کنترل کننده کیفیت و صدور گواهی از سازمان غذا و دارو از سرگرفته می‌شود.

محمد زاده رحمانی  گفت: محصولاتی که به روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا صادر می شد، طبق آنالیز سازمان فائو در یزد و سایر نقاط کشور تولید می‌شد.  

او می گوید: برنامه فدراسیون روسیه از این سازمان جدا است و بر این اساس ایرادهایی را به این محصولات وارد کرده و خواستار رعایت دستورالعمل های مختص این کشور شده است.

به گفته او شش موردی که به آزمایشگاه فرستاده شد، بر اساس آنالیزهای فائو هیچ مشکلی نداشته و مصرف کنندگان داخلی نگران نباشند.

زاده رحمانی گفت: محصولات کشاورزی تولیدی در استان یزد باید از اول بهمن گواهی سلامت دریافت کنند و از اول اسفند این گواهی در کارتابل گمرک قرار گرفته و سپس مجوز صادرات داده می‌شود.

به گفته او  مراکز بسته بندی و صادرات باید دارای کارشناس کنترل کیفی باشند و این کارشناسان، تعدادی از گلخانه‌ها را کاملا مورد نظارت قرار داده و نوع محلول‌ها و تعداد سم پاشی را مشخص کنند.

او می گوید: صادرات در این مدت دچار وقفه نشده و به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و فقط روسیه جلوی این صادرات را گرفته بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 51866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =