چگونه با خیال راحت سفارش آنلاین غذا ثبت کنیم؟

این روزها بدون اینکه قدم از قدم برداریم، می توانیم هر چیزی را بدون حضور فیزیکی در محل، تهیه کنیم.

حتی سفارش آنلاین غذا از تهران و سایر شهرها هم خیلی راحت شده است. می توانیم با سر زدن به گوگل و یک جست و جوی کوتاه با انبوهی از پیشنهادات خرید آنلاین غذا مواجه شویم. برای مثال می توانیم از سوپر اپلیکیشن اسنپ با کمترین دردسری غذای مورد علاقه خود را سفارش دهیم و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را درب محل کار یا منزل تحویل بگیریم.

مزایای سفارش و خرید آنلاین غذا

واقعیت این است که ما یک زندگی دیجیتالی داریم. این یعنی ما می توانیم صرفاً با چند کلیک ساده هر چیزی را که خواستیم در همه وقت و همه جا سفارش دهیم. اگرچه حتی پلتفرم های سفارش آنلاین هم بدون اشکال نیستند و البته وجود مشکل، جزء جدایی ناپذیر از هر سیستمی است. اما مزایای سفارش غذا به صورت اینترنتی به قدری زیاد است که ما تصمیم گرفتیم در ادامه آن ها را بررسی کنیم.

درخواست آنلاین غذا در زمان کوتاه

اینکه گفته می شود سفارش آنلاین غذا خیلی راحت است، چندان هم بیراه نیست. شما با هر چیزی که در دسترس دارید، چه یک گوشی و چه کامپیوتر می توانید غذای خود را سفارش دهید. فرآیند سفارش دهی شاید کمتر از یکی دو دقیقه طول بکشد و زمان دریافت غذا هم به دلیل تعداد بالای پیک های تحویل غذا در پلتفرم های آنلاین کوتاه تر از معمول است.

پس چه روزهایی در محل کار هستید یا در خانه مهمان دارید و فرصت آشپزی ندارید، چه وقت هایی که می خواهید یک غذای جدید و خوشمزه را امتحان کنید یا اینکه اصلاً حوصله آشپزی ندارید، می توانید تنها در عرض چند دقیقه غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.


تنوع دسترسی به رستوران های مختلف

زمانی که قصد سفارش آنلاین غذا با استفاده از پلتفرم هایی مثل غذا اسنپ یا چنگال را دارید، درگیر یک یا چند رستوران نیستید. اگر در کلان شهرهایی مثل تهران، تبریز یا اصفهان ساکن هستید، حق انتخاب های شما به مراتب بیشتر هم می شود. این یعنی اگر از غذای یک رستوران راضی نبودید، به راحتی می توانید دفعه بعدی که قصد سفارش غذا را دارید، بدون کوچک ترین دردسری غذاهای یک رستوران جدید را تست کنید. تفاوت این دو تنها در تغییر نام رستوران هنگام سفارش دهی است.


صرفه جویی در زمان

سفارش آنلاین غذا خیلی راحت است، زیرا شما می توانید از نزدیک ترین رستوران محل اقامت خود غذای مورد نظر را سفارش دهید. به دلیل امکان موقعیت یابی پلتفرم های سفارش گیری، قابلیت نمایش فست فودی ها یا رستوران های نزدیک محله شما وجود دارد. این مزیت برای زمان هایی که عجله دارید یا دوست دارید سفارش شما زودتر از موعد مقرر انجام شود، بسیار فوق العاده است.


انتخاب بهتر با کمک دیگران

یکی دیگر از مزایای سفارش آنلاین غذا کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. در اغلب سایت های سفارش گیری می توانید نظرات مخالف و موافق افراد درباره غذای هر رستوران یا عملکرد خود پلتفرم را مشاهده کنید. این کار منجر به یک تصمیم گیری بهتر شود. بررسی هر نظر حتی می تواند رستوران هایی که غذای به صرفه تری را ارائه می دهند را هم به شما معرفی کند.


 فضای رقابتی و بالا رفتن کیفیت

وجود یک فضای آنلاین که هر کسی به راحتی بتواند نظر خود را در آنجا ثبت کند نه تنها به سفارش آنلاین غذا خیلی راحت کمک می کند، بلکه منجر به بالا رفتن کیفیت عملکرد رستوران ها هم می شود. رستوران داران با بررسی نظرات مثبت و منفی به راحتی می توانند شرایط کار خود را بهبود دهند و باعث رشد کسب و کار خود شوند.

برای مثال تحویل دیرتر از موعد غذا، قیمت زیاد سفارشات یا کیفیت پایین همگی از جمله نقاط ضعف رستوران ها هستند و از آنجایی که هیچ کسب و کاری دوست ندارد از میدان رقابت عقب بماند، سعی بر بهبود عملکرد خود و جلب رضایت مشتریان خواهد کرد. این امکان یک مزیت دو سر برد هم برای مردم و البته رستوران هایی است که واقعاً به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهند.

نحوه سفارش آنلاین غذا خیلی راحت

علاوه بر رستوران ها و فست فودهایی که به صورت مستقیم غذا یا پیتزای سفارشی را به مشتری تحویل می دهند، پلتفرم هایی هم هستند که که به صورت واسطه تنها مسئولیت گرفتن سفارش را از رستورانی خاص و تحویل آن به مشتری را بر عهده دارند. این شیوه که به مارکت پلیس Marketplace شهرت دارد، یک فرایند بازاریابی سه طرفه است که البته هر سه سمت ماجرا از آن سود می برند.

یک فروشنده که نگران کمبود نیروی پیک خود برای جابه جایی غذا در هیچ زمانی نیست، یک شرکت واسطه که با بسیاری از رستوران های شهر در ارتباط است و همیشه فضای کاری پر رونقی را برای کارکنان خود فراهم می کند و یک مشتری که غذای خود را در کمترین زمان ممکن دریافت می کند.  نحوه سفارش اینترنتی غذا هم در این مجموعه ها کار پیچیده ای نیست و اغلب در همه آن ها باید یک فرایند ساده را برای سفارش دهی طی کنید.

به پلتفرم مورد نظر سر بزنید و وارد صفحه اصلی شوید.
نام شهر و محله ای که در آنجا ساکن هستید را وارد کنید.
نام رستوران و غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
آدرس تحویل غذا را در باکس مربوطه وارد کنید.
سفارش را ثبت و از طریق روش پرداخت مد نظر خود هزینه را پرداخت کنید.
در صورت داشتن کد تخفیف قبل از پرداخت آن را وارد بخش مورد نظر کنید.

نکته: معمولاً اکثر پلتفرم های سفارش غذا به صورت آنلاین شرایط پیگیری سفارش از زمان آماده سازی و تحویل به پیک یا تأخیر احتمالی را برای مشتریان خود فراهم می کنند.


جمع بندی

با بررسی این مطلب متوجه شدیم که چرا سفارش آنلاین غذا خیلی راحت است. به لطف اینترنت دیگر مجبور نیستیم که برای صرف یک ناهار یا شام بی دردسر، در یک ترافیک سنگین گیر کنیم یا دقایق زیادی را منتظر پیک یک رستوران بمانیم. همانطور که بررسی کردیم وجود یک پلتفرم آنلاین سفارش دهی غذا هم به سود مشتریان و هم صاحبان رستوران خواهد بود.

مزایای این سیستم برای مشتریان را برشمردیم، اما از فواید آن برای صاحبان رستوران هم می توانیم به بازاریابی رایگان و ارزان، بالا رفتن تعداد مشتریان، افزایش رشد کسب و کار، نظارت و جمع بندی اطلاعات سفارش دهی مشتریان، مدیریت سفارشات و دسترسی بیشتر به مشتریان بدون نیاز به بیشتر کردن فضای رستوران یا صندلی های آن اشاره کنیم.

کد خبر 51920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =