کارخانه فرآوری زیتون در سنندج به چرخه تولید اضافه شد

با حضور استاندار کردستان کارخانه فرآوری زیتون با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی افتتاح شد.

در مراسمی کارخانه فرآوری زیتون کرم زاده(شرکت روژهلات زیتون کردستان) در شهرک صنعتی شماره یک سنندج با حضور استاندار و مسئولین  استانی افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در آئین افتتاح این کارخانه گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان فرآیند ساخت آن از سال ۹۸ شروع شده و سالانه ۵۵۰ تن زیتون را فرآوری و روانه بازار می‌کند.

سپری گفت: در این واحد به صورت مستقیم برای ۳۰ نفر ایجاد شغل شده است و محصولات آن جدای از استان‌های کشور به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

به گفته او: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال سازمان جهاد کشاورزی ۱۱۶ پروژه را با سرمایه گذاری ۳۸۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها به صورت مستقیم برای ۲۳۰ نفر ایجاد شغل شده و بیش از ۷۲۵ شغل نیز تثبیت می‌شود.

سپری گفت: در بخش کشاورزی استان ۱۳۰ هزار بهره بردار فعال داریم که سالانه ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می کنند.

او با تاکید بر اینکه برنامه افزایش تولید محصولات کشاورزی تا ۵/۵ ملیون تن را داریم گفت: در حال حاضر ۲۱۳ واحد فراوری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در استان فعال است که هدف ما افزایش این میزان به ۴.۵ ملیون تن در سال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه لازمه رونق تولید در بخش کشاورزی ایجاد فضاهای انباری و سردخانه است گفت: در حال حاظر ظرفیت سیلویی استان به ۷۰۰ هزارتن افزایش یافته و ۱۴۰ هزارتن دیگر هم در حال ساخت است.

به گفته سپری: با حمایت‌های مجموعه جهاد کشاورزی ظرفیت سردخانه‌های استان به ۷۳ هزار تن افزایش یافته وظرفیت ۲۱۴ هزار تن دیگر هم در حال ساخت است.

انتهای پیام/م

کد خبر 52004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =