با چه مواد غذایی می‌توانیم کودکان‌مان را از ابتلا به امیکرون محافظت کنیم؟

کودکان مبتلا به سوء تغذیه یا کودکانی که به هر دلیل تغذیه خوبی ندارند، بیش از سایر کودکان در معرض ابتلا به امیکرون هستند در حالیکه مصرف مواد غذایی سالم آن‌ها را از ابتلا به این بیماری محافظت می‌کند.

امیکرون یک سویه از کرونا با قابلیت سرایت و انتقال بسیار بالا است بنابراین معاشرت‌های اجتماعی معمول در کرونا نیز باید بسیار محدودتر شود.

به گزارش موسسه سلامت و بهداشت عمومی کشور، علائم شایع آلودگی با امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی (خفیف یا شدید)، عطسه کردن و گلو درد است و کودکان از حضور در مکان‌های شلوغ و مکان‌های عمومی خودداری کنند و بهتر است زمان خروج از منزل برای خرید مایحتاج زندگی، کودکان را با خود به این مکان‌ها نبرید.

از رفت و آمد با دوستان و بستگان در محل سکونت به ویژه نزدیک شدن و برقراری تماس با کودکان پرهیز شود همچنین والدین از مصرف آب کافی (چهار لیوان مایعات در روز) و رژیم غذایی متعادل حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات توسط کودکان اطمینان حاصل کنند و کودکان زیر دو سال، قطره A+D را طبق دستور عمل‌های بهداشتی و روزانه مصرف کنند.

در طول روز از میوه و سبزی کافی در میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی کودک برای تقویت سیستم ایمنی او استفاده شود و والدین از فعالیت بدنی کافی فرزند خود در طول روز اطمینان حاصل کنند و از تماشای بیش از حد صفحات مجازی نمایش مانند تلویزیون، مونیتور کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه جلوگیری کنند.

کودکان را روزانه به مدت حداقل ۲۰-۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید
استفاده از آب‌های نگهداری شده در مخازن آب می‌تواند مستعد کنده آلودگی آب باشد و غذاهای مانده یا در معرض حشرات می‌تواند آلودگی را به کودکان منتقل کرده و زمینه را برای بیماری و ضعف سیستم ایمنی بدن کودک مساعد می‌کند؛ بنابراین والدین لازم است از سلامت و بهداشتی بودن آب و مواد غذایی خریداری و نگهداری شده اطمینان حاصل کنند.

اسباب بازی‌های کودک حداقل یک بار در روز با آب و صابون یا اسپری ضد عفونی کننده و کف و سایر سطوحی که معمولاً توسط کودکان لمس می‌شوند، مرتب تمیز شود.

کد خبر 52060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =