توزیع برنج‌ کهنه تایلندی و با کیفیت متوسط در برخی فروشگاهای زنجیره‌ای‌ توسط شرکت بازرگانی دولتی + عکس

مستنداتی ارائه شده است که در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برنج تایلندی تنظیم بازاری تولید شده چهار سال پیش و با کیفیت نوع B (کیفیت متوسط به پایین) عرضه می‌شود، در این راستا برخی خریداران برنج خواستار نظارت جدی بر کیفیت محصولات وارداتی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، به تازگی مصاحبه‌ای با «رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران» در موضوع تأمین میوه شب عید داشتیم که وی پس از پایان این مصاحبه، از ما به عنوان خبرنگار فارس خواست با مشکلی که خودش به عنوان یک شهروند در یکی از فروشگاهای زنجیره‌ای تهران با آن مواجه شده است را بازتاب دهیم.
نورانی مستندانی به فارس ارائه کرد مبنی بر اینکه در برخی فروشگاه‌ها، برنج تایلندی مربوط به چهار سال گذشته توزیع می‌شود، برنج‌هایی که ‌از تاریخ انقضای آنها چند ماه‌ بیشتر نمانده است و درواقع به گفته وی، ظاهرا شرکت بازرگانی دولتی، برنج درجه دوم وارد کرده است.
وی می‌گوید: کیسه های برنج وارداتی تایلندی را در فروشگاه کاشانک تهران دیدم که آنجا انباشته شده بود و مسأله مهم‌تر اینکه این برنج‌ها تولید سال 2018 میلادی (حدود چهار سال پیش) است و ‌چند ماه بیشتر از مهلت انقضای آن نمانده است.
به گفته نورانی، حال اگر شرکت بازرگانی دولتی این برنج ها را چهار سال پیش خریداری کرده است، که قیمت ها خیلی پایین‌تر از این بود و اگر به تازگی وارد کرده است چرا بر کیفیت محصولی که وارد می‌کنند نظارتی وجود ندارد.
نورانی گفت که روی این کیسه‌های برنج درج شده بود: (برنج نوع B) که حاکی از درجه دوم بودن این برنج‌ها است‌، تصویر این کیسیه‌های برنج در پایین قابل مشاهده است:  ‌
توزیع برنج‌ کهنه تایلندی و با کیفیت متوسط در برخی فروشگاهای زنجیره‌ای‌ توسط شرکت بازرگانی دولتی + عکس
توزیع برنج‌ کهنه تایلندی و با کیفیت متوسط در برخی فروشگاهای زنجیره‌ای‌ توسط شرکت بازرگانی دولتی + عکس
نورای می‌گفتت: در حالی که عمده مردم توان خرید برنج ایرانی با قیمت‌های بالا را ندارند، حداقل باید در موضوع واردات‌ برنج‌های وارداتی نظارت جدی وجود داشته باشند که محصول با کیفیت دست مردم برسد، نمی شود هر محصولی را به هر قیمتی وارد کشور کرد و قطعا ضرورت دارد بابت ‌این خریدهای سطح پایین و بی‌کیفیت نهاد متولی پاسخگو باشد و نظارت جدی انجام شود.
به گزارش فارس، بر اساس تصویر ارسالی برنج مذکور تولید شده در سال 2018 میلادی است و تا هشتمین مال سال 2022 میلادی ‌اعتبار دارد، کیفیت درج شده روی کیسه برنج‌ هم نوع B عنوان شده است.
به گزارش فارس، پیش از این، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود: قیمت برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده است، به ازای هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۴ هزار تومان، پاکستانی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۵ هزار تومان و تایلندی مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
کد خبر 52181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =