شرایط انجام سفرهای نوروزی اعلام شد/ دانشگاه‌ها حضوری شدند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط انجام سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عباس شیراوژن، درباره آخرین مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به مهار نسبی ‎موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان عزیز می‌توانند به شرط تکمیل واکسیناسیون (تزریق سه دوز واکسن کرونا) به سفرهای نوروزی بروند؛ در صورتی که هنوز سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن نگذشته باشد؛ واکسیناسیون دو دوزه مورد قبول است. 
وی افزود: این تصمیم مشروط به عدم اوج‌گیری مجدد بیماری است. چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نشود و بیماری مجدداً اوج بگیرد، در مورد ‎سفرها تصمیم جدید گرفته خواهد شد.
شیراوژن گفت: در سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی، شماره پلاک خودرو به کد ملی وصل شده و افراد دارای این کدهای ملی باید واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند. در حمل و نقل عمومی نیز اکثر شرکت‌های هواپیمایی به سامانه ایران من متصل هستند و می‌توانند واکسیناسیون سه دوز را ملاک قرار دهند و از ظرفیت کامل در پروازها استفاده کنند. این کنترل هنگام اخذ بلیت انجام می‌شود. 
دانشگاه‌ها حضوری شدند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: تمام مقاطع تحصیلی آموزش عالی که به دلیل موج جدید کرونا، کلاس‌هایشان غیرحضوری برگزار می‌شد؛ باید حضوری شوند.
صدور مجوز 10 داروی طب ایرانی برای کرونا
شیراوژن با اشاره به استماع گزارش تلاش‌های وزارت بهداشت در بهره‌برداری از آموزه‌های طب ایرانی در موج ششم کرونا در قالب درمانگاه‌های تخصصی، سلامتکده‌ها و مشاوره‌های تخصصی، از بررسی 110 ایده دریافتی و صدور مجوز 10 عنوان داروی طب ایرانی برای کرونا توسط سازمان غذا و دارو خبر داد.
وی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری‌های هموطنان سیر نزولی خوبی داشته است؛ اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده روند فوتی‌های مبتلا به کرونا نیز کاهش یابد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسن برکت که مطابق بر سویه اومیکرون ساخته شده است مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و آماده تزریق به هموطنان خواهد شد.
کد خبر 52187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =