صنایع غذایی> رئیس سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده اعلام کرد: تاکنون هیچگونه مصوبه ای از طرف کارگروه تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی تصویب و ابلاغ نشده است.


به گزارش شاتا؛ سید محمود نوابی گفت:با وجودی که  پس از ابلاغ مصوبه هیجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها ، مبنی بر اختیار صدور مجوز افزایش قیمت حداکثر تا سقف 6 درصد در سال ، از جانب سازمان حمایت، پس از بررسی مدارک و مستندات  و احراز شرایط برای افزایش قیمت درباره کالای گروه اول ، تا این لحظه هیچگونه افزایش قیمتی در این ارتباط از سوی این سازمان تصویب و ابلاغ نشده است و هرگونه تغییر در قیمت فرآورده های لبنی وجاهت قانونی ندارد.

وی تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته و گزارش بازرسان ویژه این سازمان ، یکی از واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی از توزیع شیر کم چرب تولیدی خود خودداری می کرد و به افزایش خودسرانه قیمت این محصول اقدام کرده بود اما  در واکنشی سریع و اعمال قانون نسبت به اصلاح قیمتهای مورد نظر اقدام و فرایند توزیع در حالت عادی قرار می گیرد.

نوابی یادآور شد: بنابراعلام مسئولین واحدهای عمده لبنی و دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ، افزایش قیمتها به دلیل تاثیر منفی بر میزان فروش فرآورده های لبنی ، مطلوب کارخانجات تولیدکننده نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ثبات در بازار محصولات لبنی و با هدف حمایت توام از تولید و مصرف این اقلام ، نظارت و پایش مستمر بر نحوه عرضه این محصولات همزمان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان قرار داشته و در باره  هرگونه تخلفی نظیر امتناع از عرضه ، گرانفروشی و ... اعمال قانون خواهد شد.
کد خبر 521b3b99a070466dabb3f7e034479f27

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =