طولانی‌ترین طرح تشدید نظارت دامپزشکی آغاز شد/ مرغ های سالمونلایی برگشت خورد

سرپرست اداره دامپزشکی استان تهران گفت: برای اولین بار طرح تشدید نظارتهای دامپزشکی از تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۶۳ روز در استان تهران آغاز شد.

محمد حبیبی سرپرست اداره دامپزشکی استان تهران امروز در نشست خبری در محل این سازمان، اظهار داشت: برای اولین بار طرح تشدید نظارتهای دامپزشکی از تاریخ ۱۴ اسفند سال جاری تا ۱۶ اردیبهشت سال اینده به مدت ۶۳ روز برگزار می شود که طولانی ترین دوره تشدید نظارتهای دامپزشکی در تاریخ این سازمان است.

وی افزود: براین اساس ۲۶ اکیپ سیار علاوه بر اکیپ های ثابت به صورت شبانه روزی نظارتهای دامپزشکی را انجام می دهند.

سرپرست اداره دامپزشکی استان تهران گفت: در هیچ روزی از ایام تعطیلات نورور عرضه فراورده های پروتئینی متوقف نمی شود و نظارتهای دامپزشکی ادامه دارد.

حبیبی تصریح کرد: برای استان تهران علاوه بر فعالیت مرغداری های خود استان از استانهای گیلان مازندران و گلستان مرغ به استان تهران انتقال داده می شوند که مشکلی برای تامین نیاز مردم وجود نداشته باشد حتی استانهای زنجان البرز و قم نیز در صورت نیاز اماده انتقال محصولات خود به تهران هستند.

وی گفت: در استان تهران روزانه به طور متوسط حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ گرم مصرف شده که بخشی از آن از محل مرغ منجمد تامین می شود.

سرپرست اداره دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه کشتار گوشت قرمز در ۱۱ ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مشکلی برای تامین نیاز انواع محصولات پروتئینی از قبیل مرغ گوشت قرمز و تخم مرغ وجود ندارد و سردخانه ها مملو از کالا است.

حبیبی به مردم توصیه کرد که از خرید محصولات مرتبط با حوزه دامپزشکی از قبیل مرغ گوشت و تخم مرغ از مراکز غیرمجاز و دست فروشی ها خودداری کنند تا سلامت انها در معرض تهدید قرار نگیرد.

وی اظهار داشت: اداره دامپزشکی استان تهران درسال جاری تنها ۶۰ هزار بازدید داشته است تا مردم بتوانند محصولات پروتئینی و با کیفیت لازم خریداری و مصرف کنند اما محصول فروشنده های دوره گرد قابل تایید نیست.

آمادگی برای ورود ۱۰ هزار تن گوشت قرمز

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: دامپزشکی استان تهران اماده ورود ده هزار تن گوشت گرم وارداتی است و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. ؛ ۸۰ درصد فراورده های گوشتی وارداتی به کشور از طریق گمرک شهریار و تهران ترخیص می شود.

مشاهده انفولآنزای فوق حاد پرندگان در آپارتمانی در شهر تهران

حبیبی در پاسخ سوال دیگر خبرگزاری تسنیم گفت: تا به امروز در میان کانون های صنعتی مرغ موردی از انفلوانزا فوق حاد پرندگان مشاهده نشده و تنها یک مورد در اپارتمانی در جنوب شهر تهران مشاهده ومعدوم شد؛ در این اپارتمان ۵۰ مرغ نگهداری می شد که یک مورد انها دارای این بیماری بود.

وی اظهار داشت: مردم در صورتی که محصولات پروتئینی را مشاهده کردند که از استانداردهای لازم دامپزشکی برخوردار نیست خواسته می شود که از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ آن را به دامپزشکی اعلام کنند.

وی همچنین آمار کشتار دام سبک در بهمن ماه سال جاری را اعلام کرد و گفت: ۸ هزار و ۷۳۱ راس دام سبک در این مدت کشتار شده است که این رقم درمدت مشابه سال گذشته ۵ هزار و ۵۳۳ راس بوده است؛ همچنین ۹۸۱ راس دام سنگین در بهمن سال جاری کشتار شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۵۱ راس بوده است.

رئیس مرکز ملی ازمایشگاه های مرجع سازمان دامپزشکی گفت: تجهیز ازمایشگاه های کشور در سالهای اخیر تاثیرمناسبی در کاهش بیماری های دامپزشکی از جمله انفولانزای فوق حاد پرندگان داشته است.

مرغ های سالمونلایی برگشت خوردند

حبیبی در پایان در واکنش به خبری درباره ورود تیور سالمونلا به کشور، گفت: به هیچ عنوان اجازه ترخیص این محصولات داده نشد و برگشت خوردند حتی ۶ کانتینری که لیبل نداشتند ولی سالم بودند نیز اجازه ترخیص به انها داده نشد.

منبع:تسنیم

کد خبر 52277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =