کاهش مالیات‌ها و محدودیت در عرضه جهانی غلات

مقامات دولت روسیه در حال اجرای برنامه‌های خود برای مواجهه با پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی بر سر اوکراین هستند و در تازه‌ترین اقدام، نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور باید تامین غلات داخلی برای نان را در اولویت قرار دهد.

میخائیل میشوستین، روز چهارشنبه گذشته از اقدامات جدید برای حمایت از اقتصاد داخلی در مواجهه با تحریم‌های بین‌المللی بر سر اوکراین پرده‌برداری کرد، گفت: روسیه باید عرضه غلات به نانوایی‌های داخلی را به بازارهای صادراتی در اولویت قرار دهد.

روسیه و اوکراین، عمده‌ترین صادرکنندگان گندم در جهان هستند و این در حالی است که درگیری‌های نظامی میان این دو کشور در هفته‌های اخیر، تولید جهانی غلات و عرضه روغن‌های خوراکی و صادرات کود را تهدید کرده‌ و قیمت این محصولات را به شدت بالا برده‌است.

میشوستین، گفت: این اقدام برای حفظ تعادل بازار مواد غذایی است و ما به دقت قیمت‌های ضروری‌ترین کالاها از جمله نان را زیر نظر داریم.

با این حال، میشوستین عنوان نکرد که آیا روسیه قصد دارد صادرات غلات از این کشور را محدود کند، اما یادآور شد که کارزار کاشت بهاره در روسیه که تازه آغاز شده باید بی‌وقفه انجام شود.

دولت روسیه همچنین اعلام کرده‌است که به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی این کشور، وام‌های کوتاه مدت با نرخ‌های ترجیحی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد روبل ارائه می‌کند، بنابراین آنها "نیازهای اولیه برای کمپین کاشت بیشتر غلات در هنگامه افزایش تقاضای غذا در بازارهای جهانی را برآورده کرده‌اند. "

از جمله اقدامات دیگر دولت روسیه که میشوستین به آن اشاره کرد، کاهش مالیات برای خودروهای سبک در این کشور است. همچنین دولت روسیه به برخی از شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اسناد شرکتی خود را فاش نکنند و مالیات بر درآمد بر سپرده‌ها را حذف خواهد کرد. همچنین دولت قصد دارد به خطوط هوایی روسیه کمک کند تا ناوگان خارجی خود را حفظ کنند و در مقابل کشورهایی که ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را ممنوع کرده یا خواهند کرد، مقابله به مثل کند.

منبع: رویترز

کد خبر 52300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =