۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
۳ پیشنهاد برای اصلاح سیاست ارز ترجیحی

نمایندگان تولید کنندگان مرغ در نامه به رئیس جمهور ۳ پیشنهاد برای اینکه اصلاح سیاست ارز ترجیحی مشکلاتی برای تولید کننده و سبد خانوارها ایجاد نکند مطرح کردند.

این روزها کش و قوس برای ادامه وضعیت فعلی و یا اصلاح سیاست ارز ترجیحی بسیار است، مجلس در آخرین جلسه خود در این باره، توپ را به زمین دولت انداخت که می تواند در سال جدید اجرا کند به شرطی که ملزومات آنرا برای اینکه فشار قیمتی زیادی به مردم نیاید، را اجرا کند.

در این میان نگرانی وجود داشت که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نارضایتی بین تولید کنندگان هم ایجاد کند اما درنامه ای که نمایندگان تولیدکنندگان مرغ به رئیس جمهور نوشته اند، رضایت خود را برای حذف ارز دولتی نوشته اند البته برای اینکه تاثیر منفی در تولید و یا سبد غذایی مردم نداشته باشد پیشنهاداتی را مطرح کرده اند.

 اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه و اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در نامه‌ای خطاب به  ابراهیم رئیسی  رئیس‌جمهوری،  محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی و  اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در خصوص حذف ارز ترجیحی و آثار آن در صنعت دام و طیور کشور نوشته‌اند: در حال حاضر تعداد ۶۳۰ واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی ۱۸ هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی و ۲۰۲۰ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در صنعت طیور کشور برای تأمین جوجه یک‌روزه، مرغ و تخم‌مرغ مشغول به فعالیت می‌باشند که علاوه بر ایجاد اشتغال فعال برای بخش بزرگی از آحاد جامعه نقش حیاتی در تأمین پروتئین موردنیاز مردم و امنیت غذایی کشور دارند.

در ادامه این نامه، برای حذف ارز ترجیحی پیشنهادات زیر مطرح شده است:

۱- تغییر نرخ ارز در ۶ ماهه دوم سال به دلیل وجود شرایط مطلوب‌تر برای تطبیق تولیدکننده با تغییرات کلان به‌صورت مرحله‌ای و تدریجی به‌گونه‌ای که ارز یکی از نهاده‌ها حذف و در مرحله بعدی نهاده دیگر حذف شود و یا نهاده‌های مشمول ارز ترجیحی میزان ۵۰ درصد کاهش یابد و ۵۰ درصد باقیمانده با ارز نیمایی عرضه شود.

۲- تدوین برنامه مصوب و آماده اجرا برای حمایت از تولیدکننده در سه محور تأمین سرمایه در گردش، خرید تضمینی و پرداخت مشوق‌های صادراتی.

۳- تعیین زمان دقیق و چگونگی اجرای اصلاح نظام یارانه‌ای کشور جهت اطلاع و برنامه‌ریزی فعالین بخش

لازم به ذکر است تشکل‌های ملی صنعت طیور کشور آمادگی خود را جهت شرکت در نشست‌های کارشناسی و همه گونه همکاری و همراهی با دولت محترم در راستای سربلندی کشور و تأمین پروتئین موردنیاز مردم اسلامی اعلام می‌کند.

کد خبر 52317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =