ذخیره‌سازی ۳ ماه کالای اساسی در گیلان/افزایش خودسرانه قیمت کالا در گیلان پذیرفتنی نیست

نماینده عالی دولت در گیلان از ذخیره‌سازی سه ماهه کالاهای اساسی در گیلان خبر داد و گفت: مسؤولان با دقت نظر کافی به انبارها و کنترل موجودی کالاها و اقلام اساسی معیشتی مردم، این روند را تداوم بخشند و در عین حال در خصوص قیمت ها نیز توجهی ویژه داشته باشند.

 اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در سالن الغدیر استانداری با قدرددانی از  دست اندرکاران ستاد خدمات سفر و تنظیم بازار در ایام عید نوروز اظهار کرد:  باید نظارت مستمر و مداوم بازرسان بر بازار طی ایام نوروز تا پایان ماه میهمانی خدا تداوم یابد.

وی نقش حضور مستمر دستگاه‌های اجرایی در بازار را بسیار مؤثر دانست و افزود: حضور ملموس و محسوس دستگاه‌های متولی و ناظر بر بازار نقش موثری در پیشگیری از وقوع تخلف دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌های نظارتی بر روی نظارت بر بازار و اقلام ضروری مردم افزود:  نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو به دلیل خلأ نظارتی، به نحوی موجب نارضایتی مردم شوند و زحمات همه را زیرسوال ببرند.

عباسی با بیان اینکه  مسؤولان در برخورد با متعرضان به سلامت مردم، مماشات نکنند، تصریح کرد:  بروز و تداوم تخلف در حوزه سفره سلامت مردم، با مسؤولان مماشات کننده با متخلفان برخورد می شود، زیرا این قشر از جامعه سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی از ذخیره‌سازی سه ماهه کالاهای اساسی در گیلان خبر داد و افزود: مسؤولان با دقت نظر کافی به انبارها و کنترل موجودی کالاها و اقلام اساسی معیشتی مردم، این روند را تداوم بخشند و در عین حال در خصوص قیمت ها نیز توجهی ویژه داشته باشند.

به گفته استاندار گیلان هرگونه افزایش قیمت باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد و افزایش خودسرانه توسط هیچ صنفی پذیرفتنی نیست.

عباسی مردم را بهترین ناظر بر روند اجرای عملکردها در حوزه های مختلف به ویژه تنظیم و نظارت بر بازار دانست و گفت: نظارت کافی و مداوم بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات بویژه در حوزه اقلام ضروری ماه پربرکت رمضان از جمله نان، گوشت قرمز، مرغ، خرما، شکر، لبنیات، حبوبات و حتی محصولات مختص این ماه نظیر رشته خشکار و ... با کمک مردم توسط دستگاه های نظارتی صورت پذیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توزیع اقلام اساسی مردم در تمامی شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: نهادهای متولی برای ایجاد رضایت بیشتر مردم به‌ویژه روزه داران عزیز، اماکن عرضه کالاها بخصوص اقلام مصرفی ماه میهمانی خدا را به درستی در مناطق و شهرستان‌های مختلف گیلان اطلاع رسانی کنند تا خرید آنها برای مردم تسهیل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی سامانه بررسی شکایات مردمی را فعال سازی کند، در خصوص نحوه فعالیت نانوایی ها در ماه مبارک رمضان گفت: اتاق اصناف با همکاری عرضه کنندگان نان، شیفت و ساعات کاری نانوایی را به خوبی تنظیم کند تا شلوغی نانوایی ها در این ایام با فضیلت برای روزه داران مشکل ایجاد نکند.

منبع:فارس

کد خبر 52360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =