۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
بهار چه غذاهایی را بیشتر بخوریم؟

متخصص طب سنتی گفت:‌ در فصل بهار مواد خام زائد در بدن زیاد است که یکی از کارها تنقیه و پاکسازی بدن است؛ در نتیجه باید در این فصل انواع آش‌ها، خورش‌های پُر سبزی، سالادها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مثل شربت سکنجبین مصرف شود.

لیلا شیر بیگی، متخصص طب سنتی  در پاسخ به این پرسش که «در فصل بهار چه مواد غذایی باید بیشتر مصرف کنیم؟ »، بیان داشت: در هنگام گرم شدن هوا از منظر طب ایرانی  مواد داخلی  در بدن جریان پیدا می‌کنند و فرد احساس سنگینی کلی  و کسالت در بدن دارد؛ به خصوص افرادی که در فصل سرما پرخوری دارند و ورزش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در فصل بهار مواد خام زائد در بدن زیاد است که یکی از کارها تنقیه و پاکسازی بدن است؛ در نتیجه باید در این فصل انواع آش‌ها، خورش‌های پر سبزی، سالادها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مثل شربت سکنجبین مصرف شود.  

این متخصص طب ایرانی یادآور شد:‌هدف این است که خوردن مواد غذایی غلیظ و پرکالری در این فصل کاهش یابد و فیبرها و سبزیجات بیشتر مصرف شود تا بدن فرصتی برای استراحت پیدا کند و بتواند خود را باز سازی کند.

شیربیگی با تأکید بر اینکه در فصل بهار باید غذاهای سبک بیشتر مصرف شود، ابرازکرد:‌ یکی از  بهترین میان وعده‌ها مصرف  کاهو با سکنجبین است که طبق رسوم ایرانی در روز سیزدهم نوروز میل می‌شود؛ در حالی که به نظر می‌رسد این میان وعده نیکو را باید از همان ابتدای بهار مصرف کرد.

منبع:فارس

کد خبر 52402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =