اقتصاد غذا - سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای ایران افزایش قیمت  20 درصدی کاغذ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، متن اعلام هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای ایران خطاب به تولیدکنندگلن کاغذ به شرح زیر است:


‎اعضا محترم سندیکا/تولید کنندگان ارجمند کاغذ بسته بندی
‎پیرو سلسله جلسات انجام شده در سندیکا و اخذ نظرات تولیدکنندگان کاغذ، هیات مدیره در جلسه اخیر اقدام به بررسی قیمت ها و جمع بندی نظرات نموده است. 
‎همانگونه که شما تولید کنندگان عزیز مشاهده کرده اید، قیمت آخال روزانه به صورتی غیر قابل کنترل درحال افزایش بوده و قیمت نشاسته و رنگ و ملزومات مصرفی و یدکی ماشین آلات به دلایل مختلف روند افزایشی دارد و بیش از ۳۵ درصد بر روی قیمت تمام شده کاغذ تاثیر گذاشته است، از سوی دیگر اعلام افزایش دستمزد امسال به این اثرات افزایشی دامن زده و ناچار موجب  افزایش قیمت ها شده است.
‎تقاضای جهانی برای کاغذ بسته بندی و دیگر عوامل تاثیر گذار، موجب افزایش نرخ جهانی کاغذ گردیده که به تبع آن قیمت جهانی خمیر و آخال نیز بالاخواهد رفت و بازارهای منطقه ای مستقیما تحت تاثیر این افزایش ها قرار خواهد گرفت.
‎در این راستا سندیکا از اعضا خود تقاضا نموده است به منظور جلب رضایت مصرف کنندگان کاغذ بسته بندی و همراهی با مشتریان جهت فروش کارتن تولیدی ، فعلا در این مقطع زمانی افزایش قیمت کاغذ حدود ۲۰ درصد انجام شود و طی ۲۰ روز آینده با مطالعه و بررسی مجدد متغیرهای تاثیر گذار برقیمت ها درصورت لزوم نسبت به بازنگری در قیمت ها اقدام گردد.

‎بنابراین قیمت های پیشنهادی در مرحله اول برای کاغذ های ۱۲۵ تا ۱۲۷ گرمی به شرح ذیل اعلام می گردد:
‎کاغذ لاینر ساده حدود ۱۲۵۰۰۰ ریال
‎تست لاینر درجه۲ حدود ۱۵۵۰۰۰ ریال
‎فلوتینگ معمولی حدود ۱۴۵۰۰۰ ریال

‎سندیکا کماکان پذیرای هرگونه پیشنهاد جهت تامین منافع جمعی تولید کنندگان خواهد بود .

‎هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای ایران

کد خبر 5252f05ef3d74c65812d5221685162f9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =