خلاصه گزارش USDA از وضعیت عرضه و تقاضای غلات در ماه May

مواد غذایی> اقتصاد غذا - وزرات کشاورزی آمریکا در آخرین گزارش خود به بررسی وضعیت عرضه و تقاضای ذرت، دانه سویا و گندم در جهان پرداخت.

یاشار غریبی: بنا بر این گزارش برآورد میزان برداشت ذرت امریکا برای فصل زراعی ٢٠٢٢/٢٠٢٣ با کاهش نسبت به سال قبل (٣٨٣.٩ میلیون تن) در حدود ٣٦٧.٣ میلیون تن است، در حالی که ذخایر نهایی هم با کاهش حدود ٣٤.٥ میلیون تن پیش بینی می شود.
برآوردهای تولید برای فصل آینده در اوکراین ١٩.٥ میلیون تن است که نسبت به ٤٢.١ میلیون تن در فصل جاری کاهش قابل توجهی دارد.  پیش بینی صادرات هم با کاهش قابل توجه به ٩ میلیون تن در مقابل ٢٣ میلیون تن در سال قبل می باشد.
در برزیل، برآورد اولیه از برداشت سال ٢٠٢٢/٢٠٢٣ حدود ١٢٦ میلیون تن است که به نظر خوشبینانه می باشد. 

 سویا 
 به دنبال سرعت صادرات سریع سویا محصول فصل قبل امریکا، ذخایر نهایی از ٧.١ میلیون تن در ماه گذشته به ٦.٤ میلیون تن کاهش یافته است.  با این حال، تولید محصول فصل جدید به رکورد ١٢٦.٣ میلیون تن تخمین زده می شود که از ١٢٠.٧ میلیون تن در سال ٢٠٢٠-٢٠٢١ بالاتر است.
در برزیل، برآورد اولیه از برداشت سال ٢٠٢٢/٢٠٢٣ حدود ١٤٩ میلیون تن است که نسبت به سال قبل با ١٢٥ میلیون تن، به طور شگفت انگیزی، بالاتر می باشد.

گندم 
 ذخایر نهایی گندم زراعی از فصل قبل در ایالات متحده به ١٧.٨ میلیون تن کاهش یافت که از ١٨.٥ میلیون تن تخمین زده شده در ماه آوریل WASDE کمتر میباشد. میزان ذخایر گندم پیش بینی می شود که در پایین ترین سطح از سال ٢٠١٣-٢٠١٤ باشد.
پیش بینی های تولید گندم در اوکراین 🇺🇦از ٣٣ میلیون تن در سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ به ٢١.٥ میلیون تن کاهش یافت.  مانند ذرت، برآوردهای صادرات نیز کمتر از ١٩ میلیون تن در این فصل و به ١٠ میلیون تن رسید.
اما در روسیه برای فصل آینده ٨٠ میلیون تن برداشت گندم تخمین زده می شود که نسبت به ٧٥.٢ میلیون تن در این فصل اندکی افزایش یافته است، در حالی که صادرات هم حدود ٣٩ میلیون تن برآورد شده است.
اگرچه پوشش وسیعی از شرایط خشکسالی در اروپا وجود داشته است، تخمین های رسمی اولیه تولید گندم وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) برای فصل آینده اتحادیه اروپا حدود ١٣٦.٥ میلیون تن است که نسبت به فصل گذشته با ١٣٨.٤ میلیون تن کمتر است.

در همین راستا، به دلیل افزایش ٥ میلیون تنی تقاضای صادراتی به ٣٦ میلیون تن، پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه ذخایر انتهای دوره گندم در اروپا با کاهش در حدود ١٠.٦ میلیون تن باقی می ماند.
پس از خشکسالی فصل گذشته در کانادا برآوردهای تولید گندم در حال بهبود و با ٣٣ میلیون تن نسبت به فصل قبل (٢١.٧ میلیون تن) پیش بینی می شود. در نظر داشته باشیم که، برآورد اولیه از برداشت کلزا کانادا نیز با ٢٠ میلیون تن،نسبت به ١٢.٦ میلیون تن در فصل قبل، افزایش قابل توجهی دارد.


در زیر، روند میزان تولید و صادرات ذرت اوکراین را از سال ٢٠٠٥ بررسی می شود.

خلاصه گزارش USDA از وضعیت عرضه و تقاضای غلات در ماه May

کد خبر 52614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =