نگاهی به بازار جهانی ذرت و وضعیت تولید و تقاضای بازیگران اصلی + نمودار

مواد غذایی> اقتصاد غذا - یاشار غریبی: برآوردهای اولیه از کاهش میزان عملکرد محصول برای برداشت ذرت فصل ٢٠٢٢/٢٠٢٣ در امریکا  تا ١٧٧ بوشل در هر هکتار در کنار کاهش ذخایر ذرت در امریکا، تقریبا قرارداد های آتی هفته گذشته بازار شیکاگو CBOT را با روند افزایش مواجه کرد. 

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، از سوی دیگر، وضعیت اوکراین و برآوردها از کاهش قابل توجه ٥٠٪؜ ذرت نسبت به سال قبل، بدون شک، بازار حوزه بالتیک را با مخاطرات جدی روبرو کرده است. 
در امریکای جنوبی، مشخصا برزیل  هم به رغم افزایش قابل توجه برداشت نسبت به فصل قبل، با این حال با توجه به خشکسالی در برخی از اراضی تحت کشت و همینطور نگرانی از احتمال یخ زدگی در زمان برداشت دوم ذرت، برآوردها از میزان برداشت ذرت نهایی، تا حدودی کاهش پیدا کرده و احتمالا در حدود ١١٠-١١٢ میلیون تن، برآورد شود.


بنا بر این گزارش شاخص های تاثیر گذار در سوی تقاضای بازار، باید افزایش مصرف اتانول در امریکا را همزمان با نزدیکی به فصل تابستان و اوج مسافرت ها در نظر گرفت که مشخصا، بر تقاضای بازار داخل ذرت هم تاثیر دارد. ضمن اینکه، اعمال محدودیت های قرنطینه در چین، ریسک کاهش کاشت ذرت را با توجه به محدودیت های نیروی کار احتمالا به دنبال داشته باشد که در نتیجه می توان انتظار پُر رنگ تری از چین در بازار را داشته باشیم. 
در بازار مناقصات هم، ترکیه دیروز برای ١٧٥ هزار تن خرید ذرت در بازار، فعال بود. 
در بازار بورس هم کماکان بیشترین حجم معاملات خرید آتی را تقریبا هم راستای سال قبل ادامه می دهد که از سال ٢٠١٧ به طور قابل توجهی، افزایش داشته است.

نگاهی به بازار جهانی ذرت و وضعیت تولید و تقاضای بازیگران اصلی + نمودار

کد خبر 52673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =