افزایش امنیت غذایی با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: جامعه از دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور انتظاراتی دارد.

سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین با بیان اینکه جامعه از دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور انتظاراتی دارد عنوان کرد: این دانشگاه در حال حاضر متشکل از دانشکده‌های کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، مهندسی کشاورزی، مهندسی و فناوری کشاورزی، دانشکده منابع طبیعی و پردیس ابوریحان است.

وی افزود: در راستای بهره مندی از پتانسیل‌های موجود در مراکز تحقیقاتی و توان علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و از طرف دیگر توانایی‌های شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین و همچنین به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی، رفع مشکلات صنعت دامپروری و ایفای نقش اجتماعی در ارتقا، سلامت جامعه، لازم است بین دانشگاه و سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان کانون کسب خودکفایی و مبدا تحولات، ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

در ادامه محسن محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، اظهار کرد: اعتقاد راسخی داریم مبنی بر اینکه علاوه بر تلاش برای سودآوری مجموعه‌ها، باید یک نگاه راهبردی و بلند مدت و تمدن ساز برای سال‌های آینده داشته باشیم، در همین راستا به عنوان نمایندگان حوزه صنعت وظیفه داریم با دانشگاه تهران که یکی از کانون‌های اصلی کارهای پژوهشی است؛ در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی و کشاورزی و علوم دامی، ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه خواستگاه کارهای دانش بنیان و امور نوآورانه است، دانشمندان و نخبگان بسیاری نیز در کشور وجود دارند که می‌توان از حضور آنان بهره برد، ولی متاسفانه ممکن است تلاش این افراد دیده نشود و به ناچار به کشورهای دیگر جذب شوند.

این تفاهم نامه شامل موضوعاتی از این قبیل است:

توسعه بخش پرواربندی دامپروری در جهت اصلاح ساختار، افزایش بهره وری، بهبود کمی و کیفی تولید گوشت قرمز

فراهم کردن شرایط لازم برای کاربرد تکنیک‌‎‌های جدید اصلاح نژادی با هدف افزایش دقت و سرعت عملیات اصلاح نژادی

تثبیت نژادهای آمیخته تولیدی در کشور با هدف جلوگیری از افزایش حساسیت به عوامل محیطی، ضمن تضمین بهبود تولید و در نهایت سنتز نژادهای جدید گاو

توسعه پرورش واحدهای نیمه صنعتی و صنعتی با هدف بهره گیری حداکثر از منابع غذایی کم ارزش

توسعه بخش زراعت به منظور تولید نباتات علوفه‌ای

استفاده از روش‌های توسعه یافته در تهیه خوراک دام و همچنین بکارگیری نتایج تحقیقات نوین و دانش بنیان در این حوزه در جهت بهبود کیفیت خوراک

ارتقای سطح دانش تولیدکنندگان و انتقال دستاوردهای تحقیقات به عرصه‌های تولید

اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز توسط دانشگاه

استفاده از محققین و متخصصین فعال دانشگاه در راستای فعال کردن تحقیق و توسعه

منبع:ایسنا

کد خبر 52661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =