کشاورزان چگونه از تعرفه برق رایگان استفاده کنند

توانیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

به گزارش  روابط عمومی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، در این اطلاعیه آمده است: به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره مندی مشترکان  کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

شرایط در نظر گرفته به گونه ای است که همه کشاورزان  می توانند با عدم استفاده از برق چاه های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم نامه همکاری درج می شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز استفاده کنند.

عدم آبیاری در ساعت گرم روز، یکی از اصول علمی کشاورزی نیز محسوب می شود چرا که در این ساعت به علت گرمای هوا و تبخیر بسیار آب، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی،  باعث آسیب به گیاهان نیز می‌شود.

از این رو کشاورزان در سراسر کشور می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۱ و کسب اطلاعات بیشتر، ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری و رعایت شرایط تفاهم نامه، از برق رایگان در ماه های خرداد تا شهریور بهره‌مند شوند.

منبع:فارس

کد خبر 52791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =