تصویب تقسیم سود ۱۲۰ میلیارد تومانی صنعت غذایی کورش

صنایع غذایی> اقتصاد غذا - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت غذایی کورش با حضور مدیران شرکت و بیش از 90 درصد سهامداران، در روز شنبه مورخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل بزرگ ارم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» به نقل از روابط عمومی صنعت غذایی کورش، این مراسم که با ذکر یاد و خاطره مرحوم حاج محمدکریم فضلی، بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ آغاز شد، با قرائت پیام هیئت‌مدیره به سهامداران ادامه پیدا کرد و پس از آن، کورش منتصر، رئیس هیات مدیره از مدیرعامل شرکت خواست گزارش هیأت مدیره درباره عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ را ارائه کند.

محمد برهانی با ارائه کلیاتی از تاریخچه صنعت غذایی کورش و برندهای شرکت آغاز کرد و به تغییرات سرمایه اشاره داشت و تصریح کرد: به منظور اصلاح ساختار سرمایه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز در سال جاری ناشی از حذف ارز 4200 تومانی، افزایش سرمایه قابل توجهی در دستور کار ما قرار گرفته است، تا بتوانیم همچنان جایگاه نخست خود را در صنعت روغن نباتی کشور حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: این اتفاق علاوه بر اصلاح ساختار سرمایه و تامین سرمایه، باعث می شود تا سازمان از مزایای معافیت مالیاتی قانون بودجه سال 1401 نیز بهره مند شود.

وی در بخش دیگری از این گزارش، به چشم‌انداز و ماموریت‌های شرکت پرداخت و گفت: متناسب با اهداف ترسیم‌شده، ظرفیت تصفیه خانه (ریفاینری)، بسته‌بندی و تولید روغن در مجموعه کارخانجات ما افزایش چشمگیری داشته است و این اقدام با تکمیل زنجیره تامین همراه بوده است. خرید کارخانه گهر نیز در همین راستا و با هدف تامین ظروف پلیمری مجموعه بوده است.

مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کورش، مزیت‌های رقابتی شرکت را نیز تبیین کرد و اظهار داشت: ما دو مزیت عمده داریم. یکی بهره‌مندی از شرکت‌های معتبر و بزرگ در زنجیره توزیع و پخش است؛ و دیگری سیستم‌های مدیریتی پویا است که در مجموعه ما به کار گرفته شده است.

برهانی ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره تامین دانه‌های روغنی از مزرعه تا تولید، به موضوع کشت‌ قراردادی اشاره داشت و تصریح کرد: ما این اقدام را از سال گذشته با هماهنگی وزارت جهاد و کشاورزی شروع کردیم و فواید آن را در همین امسال شاهد بودیم.

وی در پایان نسبت به ارایه گزارش عملکرد سال جاری و بودجه سال گذشته و سال جاری اقدام و از بابت بازدهی مورد قبول 63 درصدی سهام، اطلاعات لازم را ارایه کرد.

بعد از صحبت‌های مدیرعامل صنعت غذایی کورش، مصطفی دیلمی‌پور، حسابرس مستقل و بازرس قانونی گزارش خود را درباره عملکرد سال مالی مطرح کرد و پس از آن ریاست جلسه از هییت مدیره و کارکنان شرکت از بابت گزارش مقبول تشکر کرد.در ادامه برنامه، حاضران و سهامداران سوالات خود را از رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیر مالی و اقتصادی شرکت پرسیدند و پس از تایید گزارش، در خصوص تقسیم سود سهام، نظرسنجی شد که نهایتا  تقسیم سود ۱۲۰ میلیارد تومانی، به ازای هر سهم ۴۰ تومان تصویب شد.

تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار،‌ تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف هیأت مدیره و پاداش هیأت مدیره و حق الزحمه بازرس قانونی و تفویض ماده 129 قانون تجارت به هیات مدیره، از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت غذایی کورش بود.

کد خبر 53024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =