قیمت های دستوری را به پای تفاهم با دامداران گذاشتند/ استفاده ابزاری از تشکل های به نفع تصمیمات نادرست وزارت جهاد

کشاورزی> اقتصاد غذا - استفاده ابزاری از تشکلها به نفع اجرای نادرست تصمیمات وزارت، تشکلها را در مقابل دامداران قرار داده اند و مهمتر از آن وعده تولید اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامداری با مسئولیت گریزی در حوزه وزارت، باعث بی سر وسامانی تولیدات دامی کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبی اقتصاد غذا «فود پرس»، فرشید صراف مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی در نامه ای به پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گلایه هایی را از وزیر و مجموعهوزارت جهاد کشاورزی بین کرده است که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

نایب رئیس محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی
جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای پژمانفر


با عرض سلام و تبریک دهه امامت و ولایت
احتراما پیرو جلسه ای که با حضور جنابعالی، وزیر محترم جهاد کشاورزی، استاندار محترم خراسان رضوی و برخی نمایندگان استان در کمیسیون‌اصل نود مجلس برگزار شد. طی روزهای اخیر شاهد بی تدبیریها و خلف وعده بسیاری از سوی وزارت خانه محترم جهاد کشاورزی بوده ایم، به نحوی که عدم انجام تعهدات وزیر محترم به استان، باعث تسری بیشتر سیاستهای اشتباه بخش دامپروری کشور به استانها گردیده، از طرفی با وجود واگذاری تعیین قیمت گوشت قرمز به استانها ، وزارت محترم جهاد کشاورزیبا اقدامی زیرکانه برای رفع مسولیت به جای واگذاری از ابتدا تصمیم خود را اتخاذ نموده بود، به نحوی که گره های تصمیم گیری مانند شرکت‌سهامی پشتیبانی امور دام کشور و مسولین جهاد کشاورزی استانها که بدون کسب تکلیف از وزارت،قابلیت تصمیم گیری در استانها را ندارند . عملا باعث بازی با افکار عمومی و در نهایت قیمت های دستوری که به پای تفاهم با دامداران گذاشته شد، گردید، همچنین وعده های پوچ وزارتخانه مانند آزاد کردن صادرات تولیدات دامی، حذف تعرفه ها، خرید تضمینی شیرخام و گوشت قرمز، تامین نهاده و نقدینگی، محوریت تشکلها در تصمیم گیریها و.... که متاسفانه شاهد عدم تحقق این وعده ها بوده ایم و با استفاده ابزاری از تشکلهای مردم نهاد به نفع اجرای نادرست تصمیمات وزارت، اتحادیه هاو شرکتهای تعاونی رادر مقابل دامداران قرار داده اند و مهمتر از آن وعده تولید اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامداری با مسولیت گریزی در حوزه وزارت، خود باعث بی سر وسامانی تولیدات دامی کشور و خسارتهای اقتصادی فراوانی به دامداران کشور گردیده است که امیدواریم با این روند سیاستگذاری در حوزه تولید شاهد فاجعه ای عظیم تر از آن چیزی که‌ در میزان تولیدات کشور پیش بینی می شود، نباشیم.
لذا ضمن اعلام هشدار در حذف دام و به تبع آن استمرار در کاهش تولید در طی شش ماه آینده خواهشمند است پیگیری لازم با حوزه ریاست محترم جمهوری و گروه اقتصادی دولت و وزیر محترم جهاد کشاورزی برای خروج از این بحران تولیدی را معمول فرمایید.
پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی سپاسگزارم.


با تشکر - مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی
فرشید صراف

کد خبر 53032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =