افت شدید قیمت انواع روغن خام/ سقوط آزاد قیمت روغن پالم

مواد غذایی > اقتصاد غذا - یاشار غریبی: افت قابل توجه قیمت انواع روغن خام و کاهش فعلی محدودیت های ناشی از COVID برآوردها را از افزایش تقریبی ٦ میلیون تنی انواع میزان مصرف انواع روغن خام برای فصل آتی در دنیا دارد. این پیش بینی از افزایش قابل توجه مصرف، اساسا به واسطه افزایش میزان مصرف روغن در صنعت غذا می باشد.

به گزارش پایگاه اقتصاد غذا «فود پرس»، از سوی دیگر، کماکان یکی از عوامل موثر در کاهش قابل توجه قیمت انواع روغن خام را باید در عرضه بیشتر روغن خام پالم اندونزی به واسطه رشد میزان موجودی در نظر گرفت.
اما، باید در نظر داشت که احتمالا مالزی در بحث تولید خام پالم، احتمالا تا حدودی به واسطه مشکلات ناشی از نیروی کار، دچار اختلال در تامین و تولید شود. با این وضعیت، از دیدگاه برخی از فعلان، به نظر بازار در شرایط کف قیمت در حال نوسان بوده و احتمال اینکه با توجه به شرایط  اروپا به واسطه مشکلات ناشی از ادامه شرایط گرم جوّی، دچار کاهش نسبی میزان برداشت دانه های روغنی شود، بازار انواع روغن خام به حالا ثبات و احتمالا روند افزایش قیمت برگردد، وجود دارد. 
در زیر، روند قیمت خام پالم و سویا را تحویل بنادر مالزی و آرژانتین از ابتداء سال، بررسی می کنیم.

افت شدید قیمت انواع روغن خام/ سقوط آزاد قیمت روغن پالم

همچنین نگاهی دقیق تر به بازار روغن پالم نشان می دهد بازار روغن خام پالم مالزی، طی دو سال گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار بود. در شرایطی که در اواخر ماه آوریل بازار خام پالم حتی به کانال ٢٠٠٠ دلار در تن تحویل بنادر مالزی نزدیک شده بود، از اواسط ماه جاری میلادی فشار بازار در راستای افت قیمت زیر ١٠٠٠ دلار در جریان هست. 
در زیر نوسانات قیمت خام پالم را طی دو سال گذشته بررسی می کنیم.

افت شدید قیمت انواع روغن خام/ سقوط آزاد قیمت روغن پالم

کد خبر 53055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =