جریمه صنایع لبنی ناعادلانه است/ تولید نامحدود ۴ محصول لبنی پرمصرف در کارخانجات پگاه

صنایع غذایی> اقتصاد غذا – برخورد تعزیراتی و جریمه کارخانجات صنایع لبنی با توجه به شرایط کنونی و همراهی صنعت با سیاست های دولت عادلانه نیست.

علی اصغر محمد پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران «پگاه»، صبح امروز و به مناسبت روز خبرنگار در نشستی خبری ضمن بیان مطلب فوق افزود: بخش مهمی از مشکلات ناشی از قیمت گذاری و تعزیراتی شدن کارخانجات لبنی به دلیل ناهماهنگی میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن  وتجارت و دادگستری است.
وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها مصرف لبنیات در ابتدا ۲۷درصد و در حال حاضر حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است اما صنایع لبنی در راستای تعامل با دولت و دامداران تلاش کرده است که تمام شیرخام دامداران را جذب کند.
محمدپور با بین اینکه گران فروشی با گرانی متفاوت است تصریح کرد: قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه قیمت شیرخام ۶۴۰۰ تومان بود اما بعد از این تاریخ به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و در کنار آن بنا بر اعلام رسمی کرایه حمل ۳۵ درصد، میانگین دستمزد ۵۱ درصد و مواد بسته بندی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و عملا چاره ای جز افزایش قیمت برای محصولات لبنی وجود نداشت.
وی خاطرنشان گفت: این گرانی ها باعث شده تا قیمت محصولات لبنی افزایش یابد اما این گرانی ها را نباید با گرانفروشی اشتباه کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه تنظیم بازار مبنی بر الزام کارخانجات لبنی برای تولید اقلام پرمصرف لبنی به میزان ۵۰ درصد ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: تمامی ۱۷ کارخانه صنایع شیر ایران بدون محدودیت ۴قلم کالای پرمصرف مشمول قیمت گذاری را تولید و در بازار عرضه می کنند.
محمدپور تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری این ۴ محصول لبنی باعث شده تا تولید با حداقل سود ممکن انجام شود و یک قلم کالا با قیمت مصوب نیز زیانده است.
وی متذکر شد: ادامه روند کنونی در شرایطی مقدور خواهد بود که قیمت گذاری بقیه محصولات لبنی بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود و دستگاه های نظارتی در این زمینه با صنعت لبنیات همکاری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه سود اندک صنایع لبنی در قیاس با سایر صنایع تولیدی در کشور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حاشیه سود صنایع لبنی حدود ۳.۶ درصد و حاشیه سود مجموعه صنایع شیر ایران حدود ۴.۲ درصد است در حالی که حاشیه سود فلزات اساسی ۵۲ درصد، سیمان و گچ ۳۲درصد و کشاوری و دامپروری ۲۱ درصد است.
 

کد خبر 53116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =