آیا کاهش مصرف گوشت قرمز به ۳ کیلوگرم صحت دارد؟/ گزارشی جامع از عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۱

مواد غذایی> اقتصاد غذا - در حالی که برخی رسانه ها از کاهش مصرف گوشت قرمز به ۳ کیلوگرم خبر می دهند مرکز آمار ایران در گزارشی جامع و آماری به این موضوع پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر  سال جاری، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۱ جمعاً ۵۱٬۸۶۲ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۴٬۲۱۰ تن، ۴۶٫۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۳٬۴۹۹ تن، بز و بزغاله با ۳٬۲۸۷ تن، و سایر انواع دام با ۸۶۶ تن، به‌ترتیب ۴۵٫۳ درصد،  ۶٫۳ درصد و ۱٫۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده کاهش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در تیر ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱۱ درصد افزایش، و برای بز و بزغاله ۱ درصد، برای گاو و گوساله ۱۵ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ۳ درصد، و شتر و بچه‌شتر ۲۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (خرداد) در حدود ۱ درصد کاهش داشته است.

برای مشاهده متن کامل این گزارش کلیک کنید

کد خبر 53166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =