۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
غرب مقصر افزایش قیمت غذا در جهان است

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های غرب جلوی صادرات غلات روسیه را گرفته است.

به گزارش راشاتودی، الکساندر کینشچاک، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه روسیه، گفت: کشورهای غربی نمی‌خواهند محدودیت‌های موجود بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه را بردارند و به همین دلیل جلوی کاهش قیمت مواد غذایی در بازار جهانی را گرفته‌اند.

وی طی مصاحبه‌ای گفت که روسیه طی ماه‌های گذشته مجبور شده تا مکانیزم‌های خاصی را برای صادرات ایجاد کند.

به گفته این مقام روس، تحریم‌های آمریکا و اروپا که شامل قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سوئیفت و مسدود شدن انتقال دلار و یورو هستند و در قالب آنها شرکت‌های بیمه کننده محموله‌های روس هم مجازات می‌شوند، جلوی پهلو گرفتن کشتی‌های خارجی در بنادر روس و دسترسی شرکت‌های روسی به کشورهای خارجی را گرفته است.

از دیگر تبعات تحریم‌ها افزایش شدید قیمت‌ حمل محموله‌های روس است.

کینشچاک ادامه داد: روسیه به شکلی فعال روی ایجاد برنامه‌های لجستیکی و مسیرهای جایگزین حمل و نقل کار کرده‌ایم و با شرکای خود در ایجاد کانال‌های جدید برای استفاده از دیگر ارزها از جمله روبل به توافق رسیده‌ایم.

این مقام وزارت خارجی روسیه می‌گوید: مین‌گذاری سنگین ارتش اوکراین در دریای سیاه باعث شده تا حمل و نقل و بیمه کردن محموله‌ها در این منطقه با مشکلات بیشتری مواجه شود./فارس

کد خبر 53263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =