اخذ هرگونه عوارض حق پرچم غیرقانونی است

اقتصاد غذا - رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات در نامه ای به وزیر راه نوشت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان ایرانی در دریای خزر پاسخگوی تقاضای موجود نبوده و در مواردی نیز حتی شرکت های کشتیرانی ایرانی اقدام به لغو قرارداد خود با صاحبان کالا نموده اند. لذا اخذ هرگونه عوارض حق پرچم مغایر با متن قانون می باشد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» فرهاد آگاهی رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات در نامه ای به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نوشت:

جناب آقای دکتر قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام

با عنایت به تصریح قانون گذار در تبصره ۲۵ ماده واحده قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی مبنی بر اینکه "کالاهای ایرانی که در صورت وجود ناوگان ایرانی با ناوگان غیر ایرانی وارد کشور می شوند، مشمول عوارض به میزان ۱۰ درصد کل کرایه حمل کالای مورد حمل از سوی صاحب کالا خواهد بود. "

به استحضار می رساند اساسا اعمال این ضوابط فارغ از شرط مندرج در متن قانون اعمال می شود به عنوان مثال در حال حاضر ظرفیت ناوگان ایرانی در دریای خزر پاسخگوی تقاضای موجود نبوده و در مواردی نیز حتی شرکت های کشتیرانی ایرانی اقدام به لغو قرارداد خود با صاحبان کالا نموده اند. لذا اخذ هرگونه عوارض حق پرچم مغایر با متن قانون می باشد. لذا استدعا دارد دستور فرمایید اقدام فوری جهت رعایت قانون و جلوگیری از تضییع حقوق صاحبان کالا و مصرف کنندگان نهایی معمول گردد.

فرهاد آگاهی

رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات

کد خبر 53379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =