ورود ۴۰۰ هزار تن گندم و روغن خام از سه بندر مازندران به کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران از ورود 400 هزار تن گندم و روغن خام از سه بندر این استان به کشور خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۷۰۰ هزار تن عملیات بندری در بنادر این استان صورت گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ عباسعلی وفایی‌نژاد با اعلام اینکه استان مازندران با ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت سیار، سالیانه نیازمند ۴۸۰ هزار تن گندم است، افزود: ۱۵ درصد از این میزان، تولید استان است و مابقی گندم مورد نیاز از سایر استان‌ها و به‌خصوص از محل واردات تأمین می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار است که کالاهای اساسی از طریق این بنادر وارد کشور می‌شوند که بندر امیرآباد و سیلوی دولتی نکا به راه‌آهن سراسری متصل می‌باشند، اظهار کرد: تحت کلید قرار دادن سیلوی ملکی و کارخانجات آردسازی در این بندر، صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در هزینه‌های انبارداری نسبت به سایر بنادر را در پی دارد.

 وفایی‌نژاد با بیان اینکه حجم گسترده و سنگین عملیات شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان مازندران در زمینه پذیرش کشتی‌ها، ذخیره‌سازی و ترخیص کالاها با بسیج همه امکانات و با اتکا به تجربه و توان همکاران و زحمات شبانه‌روزی ایشان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این امر باعث صرفه‌جویی چند میلیاردی در هزینه‌های عملیات مذکور می‌شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با تأکید بر اهمیت و ضرورت حرکت به سوی کشاورزی فرا سرزمینی و تجاری، خاطرنشان کرد: استان‌های بندری از جمله استان مازندران، از حجم و سهم بالایی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از جمله گندم و روغن خام برخوردارند و نیازمند توجه ویژه هستند.

کد خبر 53451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =