مواد غذایی> رییس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با بیان اینکه دلیل توقف صادرات تخم مرغ ایران به عراق به خاطر تنظیم بازار این محصول است، گفت: با افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف از اوایل هفته جاری هیچ حواله‌ای برای صادرات تخم مرغ صادر نشد.

ناصر نبی‌پور درباره دلایل توقف صادرات تخم مرغ اظهار کرد: توقف صادرات تخم مرغ به خاطر مسائل داخلی است و ارتباطی به  عراق ندارد.

وی افزود: از اوایل هفته جاری با بالا رفتن قیمت تخم مرغ در بازار داخلی صدور حواله صادراتی برای این محصول متوقف شده است.

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ادامه داد: به دلیل قیمت بالای تخم مرغ در کشور و کاهش رقابت‌پذیری آن، صادرات این محصول به کشور افغانستان نیز متوقف شده است و محصول هند و پاکستان جایگزین محصول ما در کشور افغانستان شده‌اند.

نبی‌پور تصریح کرد: با در نظر گرفتن افزایش مقطعی قیمت تخم مرغ در بازار داخلی و کاهش 15 تا 20 درصدی تولید تخم مرغ در فصل زمستان به دلیل بیماریهای تنفسی و نیوکاسل، برای تنظیم بازار از صادرات این محصول جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: مرغداران در طول سالجاری ماه‌ها محصول خود را با ضرر و زیان و به قیمت هر کیلوکرم 2400 تا 2500 تومان درب مرغداری به فروش رسانده‌اند اما حالا که قیمت این محصول به نرخ مصوب 3 سال پیش رسیده است جلو صادرات گرفته شد.

این مقام مسئول در بخش طیور کشور اظهار کرد: مرغداران در طول سالجاری از فروش تولیدات خود تنها توانستند هزینه دامن مصرفی خود را پوشش دهند و قطع یکباره صادرات این محصول منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران می‌شود.

نبی‌پور یادآور شد: قیمت امروز هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود 4200 تومان است و هنوز 50 تومان در هر کیلو از نرخ مصوب کمتر است.

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران در پایان گفت: از دولت خواسته می‌شود که به خاطر نوسانات مقطعی و جزئی در بازار مصرف جلوی صادرات این محصول را نگیرند تا بتوانیم صادرا ت و تولید پایدار داشته باشیم.

علیرغم اعلام توقف صادرات تخم مرغ به عراق و افغانستان از سوی رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران، رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن توقف صادرات را تکذیب می کنند.

منبع:تسنیم
کد خبر 534fe0ecc63e434383233fddcbc93921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =