شرایط صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه تسهیل شود

استاندار هرمزگان گفت: تسهیل شرایط صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشورهای همسایه باید در کنار توجه به حفظ جایگاه و اعتبار کشور در دستور کار باشد. 

مهدی دوستی در جلسه بررسی صادرات محصولات کشاورزی و برقراری خط دریایی بندرگاه لنگه تا بندرگاه حمد قطر با اشاره به پتانسیل‌های بالای بندرلنگه گفت: در حال حاضر صادرات محصولات مختلف از ایران به قطر از طریق بندر دیر بوشهر در حال انجام است اما با توجه به موقعیت ویژه بندرلنگه این امکان وجود دارد که خط صادرات دریایی از بندرلنگه به قطر ایجاد شود.

وی باتوجه به اعلام بلامانع بودن این روند از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک، افزود: لازم است مدیران این ارگان‌ها در کنار معاونت غذا و دارو آخرین بررسی‌ها را انجام دهند تا در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی وجود نداشته باشد.

استاندار هرمزگان گفت: بندر حمد قطر را می‌توان با توجه به فاصله بسیار کم با دوحه به عنوان یک بندر مهم برای تجارت دو جانبه میان ایران و قطر در نظر گرفت و با بر طرف کردن موانع پیش‌رو بخش قابل توجهی از محصولات صادراتی استان و کشور را به قطر صادر کرد.

نماینده عالی دولت با تاکید بر لزوم تسهیل صادرات و فراهم کردن شرایط برای فعالیت تجار تصریح کرد: با توجه به اهمیت کیفیت کالای صادراتی و حفظ جایگاه و اعتبار ایران اسلامی نیاز است تجار نیز به ارگان‌های مسئول اطمینان خاطر دهند که بهترین نوع محصول با انجام آزمایشات استانداردجهانی به کشور مقصد ارسال می‌شود.

دوستی گفت: معتقدیم باید علاوه بر نظارت و سخت‌گیری برای حفظ جایگاه ایران، رویه صادرات و ترانزیت نیز باید سرعت داده شود تا فعالان و تاجران این حوزه مشکلی نداشته باشند.

استاندارهرمزگان توسعه بندرگاه لنگه را یکی از اولویت‌های اساسی استان دانست و ادامه داد: برای رسیدن به این مسئله مهم چند برنامه در دستور کار قراردارد که جابجایی بندر فعلی با احداث بندرگاه جدید، الحاق زمین به بندرگاه فعلی، اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث پارکینگ کانتینری و احداث پروژه کمربندی بندرلنگه بخشی از این برنامه‌ها هستند.

دوستی توسعه همه جانبه بندرلنگه را امری الزامی در جهت ارتقای سطح خدمات و رویه‌های بندری برشمرد و گفت: بندرلنگه بندری ویژه است و نیاز است تمام امتیازاتی که برای بندرشهید رجایی گرفته شده برای این بندرگاه نیز گرفته شود./ مهر

کد خبر 53501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =