تعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تعرفه ۱۳ هزار تومانی صادرات گوجه‌فرنگی در هر کیلوگرم سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده بود گفت: با پیگیری‌های انجام شده این تعرفه به نیم درصد معادل ۶۵۰ ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر که نقش مهمی در بازارهای داخلی و خارجی دارد گوجه‌فرنگی خارج از فصل است که در این راستا عملیات کشت این محصول همه ساله از تیرماه آغاز می‌شود.

برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از اواسط آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا فروردین ماه سال بعد ادامه دارد.

برداشت 640 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع استان

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع استان آغاز و برداشت 640 هزار تن هدف‌گذاری شده است.

نوذر منفرد با اشاره به اینکه مزارع گوجه‌فرنگی محصول خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند اظهار داشت پیش بینی می شود بیش از 600 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح 11 هزار و 400 هکتار مزارع این استان برداشت شود.

40 درصد محصول گوجه فرنگی استان بوشهر صادر می‌شود

وی صادرات 40 درصد محصول گوجه فرنگی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: از 600 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی 250 هزار تن به بازارهای داخلی کشور، 240 هزار تن به صادرات اختصاص می‌یابد و مابقی برای صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مشکلات مهمی که کشاورزان نگران آن هستند رکود صادرات است که در این راستا امسال تعرفه 13 هزار تومانی برای هر کیلوگرم صادرات گوجه فرنگی تعیین شد و نگرانی کشاورزان را افزایش داد.

در پی تعیین تعرفه صادراتی گوجه‌فرنگی کشاورزان استان بوشهر خواستار حل این مشکل و حذف تعرفه صادراتی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان قطب تولید محصول گوجه‌فرنگی در کشور است خاطر نشان کرد: در سال بین 600 هزار تا 700 هزار تن محصول برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

علی باستین با اشاره به ارائه 60 درصد محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل گوجه‌فرنگی به بازارهای داخلی خاطر نشان کرد: 40 درصد از محصول کشاورزان گوجه فرنگی کار استان بوشهر به کشورهای مختلف از جمله حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

تعرفه مصوب مزیت صادرات گوجه فرنگی از بین برد

وی از افزایش تولید گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: به سبب تداوم گرما هوا محصول گوجه‌فرنگی زودتر به ثمر رسید که این مهم نگرانی کشاورزان برای عرضه محصول افزایش داد.

معاون استاندار بوشهر مدیریت صادرات گوجه فرنگی و فروش مطلوب در بازار داخلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وضع تعرفه صادراتی گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی 13 هزار و 200 تومان سبب شد مزیت صادرات این محصول به بازارهای خارجی از دست برود.

باستین  تعیین این میزان تعرفه صادراتی سبب ماندن محصول در مزارع کشاورزی دانست و گفت: با تعیین تعرفه صادراتی سبب شد محصول گوجه فرنگی برداشت نشود و زمینه ضرر کشاورزان فراهم شود.

وی با اشاره به پیگیری برای کاهش تعرفه صادرات محصول گوجه فرنگی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست وزارت جهاد کشاورزی بر کاهش تعرفه صادرات محصول گوجه فرنگی تا 6 هزار تومان موافقت کرد ولی مشکلات کشاورزان برطرف نشد و فروش صادراتی حداقل شد.

وزیر جهاد کشاورزی با تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به میزان نیم درصد قیمت محصول موافقت کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ادامه پیگیری برای کاهش تعرفه صادرات این محصول خاطر نشان کرد: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به نیم درصد 13 هزار تومان رسید و اکنون کشاورزان برای صادرات هر کیلوگرم صادرات گوجه فرنگی 650 ریال پرداخت می‌کنند.

باستین  تعیین تعرفه جدید را سبب رونق محصول گوجه فرنگی، صادرات و رضایت کشاورزان دانست و اضافه کرد: با تعیین این میزان تعرفه، گوجه فرنگی خارج از فصل در بازارهای داخلی با قیمت مناسب تأمین شد.

تعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویرتعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویرتعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویرتعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویرتعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویرتعرفه صادرات گوجه فرنگی در استان بوشهر به نیم درصد رسید+تصویر

انتهای پیام/190

کد خبر 53526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =