دارندگان کالابرگ نباید کالاهای اساسی را به قیمت روز خریداری کنند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر فردی به جای یارانه، کارت کالابرگ دریافت کند، باید با کارت کالابرگ اقلامی را که تعیین شده است، به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کند.

مهدی طغیانی در واکنش به خبری مبنی بر اینکه قرار است دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آن‌ها ایجاد کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند و این اقدام در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است، اظهار داشت: شرط ضمنی ارائه کالابرگ به مردم آن است که قیمت کالاهای اساسی باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به آنان عرضه شود.

وی بیان کرد: پولی که افراد از جیب خودشان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت می‌کنند به قیمت روز است، اما اگر کالابرگ داشته باشند، باید کالاهای اساسی را به نرخ آن کالا در شهریور ۱۴۰۰ خریداری کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین برخی از نهاده‌ها و مواد اولیه، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و تخم مرغ افزایش یافت، ادامه داد: با وجود این افرادی که کالابرگ دارند، باید کالاهای اساسی و اقلامی را که در این بخش مشخص شده است، با قیمت شهریور ۱۴۰۰ پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن باید توسط دولت داده شود که این موضوع لازم‌الاجراست و در بودجه آمده است.

طغیانی با بیان اینکه مشمولان یا می‌توانند یارانه نقدی را دریافت کنند یا کالابرگ در اختیار آن‌ها قرار گیرد، گفت: ومجدداً تاکید می‌کنم که اگر فردی به جای یارانه، کارت کالابرگ دریافت کند، باید با کارت کالابرگ اقلامی را که تعیین شده است، به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کند. به عبارت دقیق‌تر، آن اقلام به هر قیمتی که در بازار باشد، باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ در اختیار افرادی که کالابرگ دارند، قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صورت دقیق آمده است و دولت باید این قانون را کامل و همان طور که مجلس تصویب کرده است، اجرا کند./ مهر

کد خبر 53557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =