به کدام کشورها کالا صادر می‌کنیم؟

ناظر گمرکات خوزستان از رشد ۸ درصدی صادرات در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان آذرماه ۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار تن کالا از گمرکات خوزستان صادر شده است.

بهروز قره ‌بیگی در خصوص آخرین وضعیت صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با ارائه آمار مقایسه‌ای افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: مواد پتروشیمی، بنزن، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره‌بیگی در خصوص مقاصد کالاهای صادرشده از گمرکات خوزستان گفت: امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که کالاهای صادراتی به آن مقاصد صادر شده است.

وی در خصوص واردات کالا از گمرکات خوزستان افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۸۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شد که از نظر ارزشی ۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: کالاهای اساسی شامل نهاده‌های دامی و غلات، کود شیمیایی، مواد اولیه، فولاد، وسایل مکانیکی و لاستیک از مهمترین کالاهای وارداتی هستند که از کشورهای چین، آلمان، امارات متحده عربی، هند، برزیل، صربستان، آرژانتین و ترکیه وارد کشور شده‌اند./ایسنا

کد خبر 53585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =